اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی کاشان خبر داد:

اجرای طرح پیشبرد منافع عالیه در مهدهای کودک کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی کاشان از اجرای طرح حمایتی پیشبرد منافع عالیه در مهدهای کودک‌‌ شهرستان کاشان خبر داد.

اجرای طرح پیشبرد منافع عالیه در مهدهای کودک کاشان
امین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: بر اساس طرح منافع عالیه بهزیستی کاشان بخشی از شهریه ‌کودکان خانواده‌های بی‌بضاعتی که زیر پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند و قصد حضور در مهدهای کودک شهرستان را دارند در  قالب این طرح حمایتی پرداخت می‌کند.
وی افزود: برای اجرای طرح پیشبرد منافع عالیه در سال جاری 90 میلیون ریال برای 70 مهد کودک‌ شهری و 40 مهد کودک روستایی اختصاص داده شده ‌است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و 550 نفر در مهدهای کودک این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد هزار و 400 نفر در مهدهای کودک خصوصی شهری و 150 نفر در روستامهدهای این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند و از خدمات آموزشی مهدهای کودک استفاده می‌کنند.
وی ارتقای سلامت زیستی، روانی و اجتماعی کودکان، ارتقای هوشیاری اخلاقی و توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی بچه‌ها را از جمله اهداف تأسیس مهدهای کودک توسط بهزیستی برشمرد.
عسگری همچنین پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادهای بچه‌ها، آموزش مفاهیم اجتماعی، آماده‌سازی کودکان برای ورود به نظام تحصیلی کشور و کمک به اولیای بچه‌ها در راستای  رشد همه جانبه کودکان را از دیگر اهداف تأسیس مهدهای کودک ذکر کرد.
رئیس اداره بهزیستی کاشان همچنین از تأمین یک وعده غذای گرم در روستامهدها و مهدکودک‌های حاشیه شهرستان خبر داد و گفت: این یک وعده غذا در مهدهای کودک حاشیه شهر و مناطق آسیب‌پذیر با کمک معاونت بهداشتی علوم پزشکی برای تأمین نیاز غذایی کودکان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در شهرستان کاشان از چند‌ سال قبل آغاز شده است، عنوان کرد: در طرح پژوهشی انجام گرفته ثابت شده میزان یادگیری و افزایش ضریب هوشی بچه‌هایی که در طرح وعده غذایی گرم به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر شرکت دارند بیشتر مناطقی است که طرح در آن مناطق انجام نشده‌است. 
عسگری سرانه هر کودک بابت یک‌روز در سال گذشته را 500 تومان اعلام کرد و از افزایش این میزان در سال جاری به 700 تومان خبر داد.
وی با تأکید بر اجرای طرح یک وعده غذای گرم در برخی مهدهای کودک شهرستان کاشان ابراز کرد: این طرح در شهرستان کاشان برای 13 مهد کودک این شهرستان قابل اجراست.
رئیس اداره بهزیستی کاشان همچنین به تأسیس آدینه مهد کاشان برای رفاه حال نمازگزاران جمعه در شهرستان کاشان نیز پرداخت و گفت: فعالیت آدینه مهد کاشان از ساعت 10 صبح تا ساعت 14 روز جمعه فعال است و به زودی آدینه مهدهای شهرهای برزک، مشکات و قمصر کاشان نیز فعالیت خود را آغاز می‌کنند. 
عسگری در ادامه طرح مصون‌سازی یا پیشگیری از اعتیاد را یکی دیگر از طرح‌های اجرایی در مهدهای کودک کاشان ذکر کرد و افزود: به دلیل کاهش سن اعتیاد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با اجرای دوره‌های تربیت مربی برای مربیان مهدهای کودک این طرح در مهدهای کودک شهرستان آغاز شده و تا مقاطع تحصیلی بالاتر ادامه دارد.
وی برگزاری جشن روز پیمان حقوق جهانی کودک با حضور والدین، تجمع  نمادین کودکان کاشان در یکی از پارک‌های کاشان و دیدار کودکان مهدهای کودک از خانه سالمندان و دیدار با سالمندان آسایشگاه گلابچی این شهرستان را بخشی از برنامه‌های روز جهانی کودک در شهرستان کاشان ذکر کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول