اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان:

97 درصد مهدهای کودک شهری و روستایی خصوصی هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: 97 درصد از مهد کودک‌های شهری و روستایی استان اصفهان توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

97 درصد مهدهای کودک شهری و روستایی خصوصی هستند
سعید صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مهد‌های کودک دارای دغدغه‌های اقتصادی بسیاری هستند، اظهار داشت: مسئولیت سرمایه‌گذاری برای مهدکودک‌ها به عنوان مکانی که سرمایه‌های انسانی در آن پرورش پیدا می‌کنند، بسیار سنگین است.
وی با اشاره به اینکه 97 درصد از مهد کودک‌های شهری و روستایی استان اصفهان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، افزود: در برخی از روستاهای دور افتاده که امکانات کافی در اختیار ندارد کمک‌های محدودی از طریق بهزیستی انجام می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ مهدکودک شهری و روستایی با حدود ۵۰ هزار کودک زیر شش سال در اصفهان وجود دارند که در حال حاضر کودکان را از شش ماهی تا پنج سالگی در مهدکودک‌ها ثبت‌نام می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی و بومی در مهد‌های کودک به بچه‌ها آموزش داده می‌شود، ادامه داد: در مهدکودک‌ها واحد کاری زیادی وجود دارد که توانایی پرداختن و فعال کردن هوش عملی بچه دارد.
صادقی با بیان اینکه تمام مهد‌های کودک زیر نظر سازمان بهزیستی اداره می‌‌شود، بیان داشت: سه سال قبل لا‌یحه وا‌گذاری آموزش کودکان چهار تا شش سال به آموزش و پرورش ابلاغ شد، در حالی که این سازمان شرایط لازم برای ایجاد فضای آموزشی را برای این بازه سنی را نداشت.
وی با بیان اینکه مهد‌های زیر نظر سازمان بهز‌یستی با شرایط و استاندارد‌های خاصی ایجاد میشود، افزود: این مؤسسات برخی مواقع در محل‌هایی که از نظر بهداشتی و امکانات مناسب نیست، تعداد زیادی از کودکان را با حداقل هزینه آموزش میدهند.
وی با بیان اینکه سالانه حداقل 50 هزار کودک نیازمند آموزش‌های لازم پیش دبستانی هستند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در سیاست‌گذاریها و قانون‌گذاریهای شورای آموزش و پرورش، هیچ نقشی نداشته است، در حالی که بخش مهمی از آموزش پیش از دبستان به این سازمان مربوط میشود.
صادقی به اجرای طرح شکوفایی کارآفرینی و مهارت پرداخت و اضافه کرد: اواخر سال گذشته طرح جدیدی در برخی مهدهای کودک به عنوان طرح پایلوت با محوریت کار آفرینی آغاز شده و اکنون ادامه دارد.
وی هدف از این کارآفرینی را پرورش و یادگیری حرفه آموزی و مشاغلی غیر از دانشگاهی صرف و پشت میز‌نشینی دانست و بیان داشت: قصد داریم از این طریق استعداد بچه‌ها را شکوفا و آنها را برای مشاغل عملی آماده کنیم.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: در صورت مثبت بودن نتایج در بسیاری از مهد کودک‌ها استعداد‌یابی و فعال کردن هوش عملی توسط مربیان مهدهای کودک آموزش داده می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول