اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 4 ماه آینده صورت می‌گیرد؛

تجهیز بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور به پیشرفته‌ترین سیستم مدیریت مخازن

خبرگزاری فارس: مدیرعملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: بزرگ‌ترین پایانه نفتی ایران تا 4 ماه آینده به پیشرفته‌ترین سیستم کنترل و مدیریت مخازن مجهز می‌شود.

تجهیز بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور به پیشرفته‌ترین سیستم مدیریت مخازن
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی خارک محمد کاظم نیکنام اظهار داشت: با استفاده از سیستم‌های کنترلی می‌توان در هر لحظه از مشخصات کمی و کیفی نفت خام آگاهی پیدا کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون هفت درصد از این پروژه باقی مانده که در چهار ماه آینده تکمیل و شرکت پایانه‌های نفتی ایران به آخرین سیستم‌های کنترلی و مدیریت مخازن تجهیز می‌شود که با استفاده از این سیستم می‌توان از مشخصات کیفی و کمی نفت در هر لحظه آگاهی پیدا کرد.
نیکنام در مورد نحوه فعالیت سیستم‌های کنترلی و مدیریت مخازن توضیح داد: سیستم مدیریت مخازن (TMS)، آخرین وضعیت یک مخزن را از نظر میزان نفت موجود، فشار مخزن و مشخصات کیفی نفت خام با استفاده از دستگاه‌های ابزار دقیق مشخص می‌کند.
مدیرعملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: سیستم VSM هم سیستمی است که با استفاده از آن می‌توان تمام ولووهای مخازن را از اتاق کنترل، مدیریت کرد.
نیکنام در مورد مزایای استفاده از سیستم مدیریت مخازن در پایانه‌های نفتی ایران گفت: افزایش ایمنی، کاهش ریسک‌های عملیاتی (نفت ریزی و آتش سوزی)، ارتقای سیستم‌ها به آخرین تکنولوژی روز دنیا، راحت تر شدن کار کنترل مخازن، کاهش استرس کارکنان و بالاخره کاهش خطای انسانی از مزایای استفاده از این سیستم است.
وی با بیان اینکه سیستم DCS تلفیقی از دو سیستم VSM و TMS است افزود: سیستم مخازن الکترونیک آخرین متدلوژی مدیریت مخازن در دنیا به شمار می‌رود که هم اکنون از تعداد کل مخازن پایانه‌های نفتی ایران تنها 25 درصد به این سیستم تجهیز نشده‌اند و علت آن هم این است که در زمان تجهیز پایانه‌ها به این سیستم، این مخازن هنوز وارد مدار عملیات نشده بودند.
مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: در واقع پروژه سیستم اندازه گیری و مدیریت مخازن به منظور تجهیز 25 درصد باقیمانده مخازن جدید تعریف و عملیاتی شده است.
بر اساس این گزارش، شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکت‌های 100 درصد دولتی و تابعه شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت مدیریت و راهبری عملیات اجرایی پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها، دریافت، ذخیره سازی، اندازه گیری و صدور بیش از 90 درصد نفت خام کشور (از طریق پایانه نفتی خارگ) صدور میعانات گازی کشور (از طریق پایانه عسلویه) و عملیات معاوضه (SWAP) نفت خام دریافتی از کشورهای حوزه دریای خزر (از طریق پایانه نفتی شمال) را بر عهده دارد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول