اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه امسال صورت گرفت؛

343 هزار عملیات پلیسی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس گیلان از 343 هزار و 927 مورد عملیات پلیسی در تماس مردم با 110 در 6 ماه سال جاری در این استان خبر داد.

343 هزار عملیات پلیسی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائد رحمتی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی نقش رسانه در تمام عرصه‌ها را تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: رسانه‌ها همواره موثر عمل می‌کنند و در واقع پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در تنویر افکار عمومی و در برطرف شدن مشکلات در جامعه هستند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها در ارتقای آگاهی جامعه تاثیر بسیار دارند، افزود: نیروی انتظامی یکی از دستگاه‌های خادم مردم است و اعتقاد داریم بدون همکاری رسانه‌ها تلاش پلیس ناقص است.
قائد رحمتی ایجاد امنیت و احساس امنیت را دو مقوله متفاوت دانست و تصریح کرد: احساس امنیت در سایه تلاش رسانه‌ها محقق می‌شود و حتی در بحث امنیت نیز نقش رسانه‌ها بی‌بدیل بوده و ایجاد مشارکت مردم در این امر موثر است.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان اخلال در نظم عمومی و برهم زدن امنیت جامعه را دارای تبعات بسیار در دیگر بخش‌های نظام برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان و مجرمان باید از اقتدار لازم برخوردار باشد و ملت را پشتیبانی کند.
وی خواستار مقابله با تهاجم فرهنگی با تعمیق دین‌باوری و تقویت ارزش‌های اسلامی و اخلاقی شد و گفت: نیروی انتظامی در کنار دیگر نیروهای مسلح جایگاه و نقش مهمی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی به عهده دارد.
قائد رحمتی با اشاره به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در گیلان با شعار «سهم من در امنیت و آرامش»، بیان داشت: روز نخست با عنوان «پیشگیری اجتماعی، مشارکت عمومی، امنیت و آرامش» نامگذاری شده است.
رئیس پلیس گیلان برگزاری همایش راهوران محله، حضور کارشناسان ناجا در رسانه ملی در ابعاد تخصصی، برگزاری مسابقه رادیویی روز بدون حادثه، تجلیل از شهروندان قانونمند، برگزاری مسابقه پیام کوتاه، ‌برگزاری همایش شرکت‌های انتظامی، برگزاری نشست مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها، برنامه ورزشی فوتسال و فوتبال و ارائه خدمات مضاعف را از برنامه‌های این روز اعلام کرد.
وی عنوان روز دوم هفته نیروی انتظامی را «پلیس مومن، متعهد، ایثارگر، امنیت و آرامش» عنوان کرد و ابراز داشت: تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، غبارروبی از مزار شهدا، تجلیل از شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقه دینی و فرهنگی، اعزام کاروان‌های سربازی به اماکن سیاحتی و زیارتی و عیادت از کارکنان بیمار و بازنشستگانی که دچار بیماری‌های مزمن و سخت هستند، از جمله برنامه‌های پلیس در هفته نیروی انتظامی است.
قائد رحمتی «جامعه ایمانی، حفظ ارزش‌ها، امنیت و آرامش» را عنوان روز سوم هفته نیروی انتظامی اعلام کرد و افزود: حضور مسئولان و فرماندهان پلیس در مراسم نماز جمعه، اعزام کاروان‌های فرهنگی به یگان‌های مرزی، برگزاری مانور شهری موتورسیکلت سواران قانونمند، ارائه خدمات انتظامی، برگزاری آزمون استخدامی و برگزاری یک نوبت اعزام به مراکز آموزشی نیروهای استخدامی از دیگر برنامه‌ها در هفته نیروی انتظامی است.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان در ادامه به عملکرد پلیس در 6 ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در این مدت 524 هزار و 226 بار با 110 تماس گرفتند که روزانه یک‌هزار و 410 مورد به طور میانگین بود.
وی با بیان اینکه از این تعداد تماس 343 هزار و 927 مورد منجر به عملیات پلیسی شده است، تصریح کرد: 176 هزار و 675  تماس مردم برای راهنمایی خواستن از پلیس بود.
قائد رحمتی تلفن 110 را در خدمت مردم بیان کرد و اذعان داشت: پلیس با توجه به شاخص‌های تعیین شده برای حضور در محل وقوع حادثه تسریع داشته و تاخیر نداریم.
رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه مردم در بخش تصادفات هنوز گلایه دارند، متذکر شد: تصادفات خسارتی کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان نیاز به کروکی پلیس ندارد و رانندگان خودروها با مراجعه به بیمه‌ها می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند.
به گفته وی، رانندگان خودروهایی که پس از تصادف راه را برای عبور دیگر خودروها باز نکنند اعمال قانون و جریمه می‌شوند.
قائد رحمتی همچنین از پلمب یک‌هزار و 537 واحد صنفی متخلف در 6 ماه سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش دارد.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان به افزایش کشف 35 درصدی مشروبات الکلی دست‌ساز در 6 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: 77 درصد در کشفیات مشروبات وارداتی افزایش داریم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول