اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دعوت از عکاسان کرمان؛

مسابقه سراسری عکس دامپزشکی در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: با دعوت از عکاسان استان کرمان نخستین دوره مسابقه سراسری عکس دامپزشکی در استان کرمان برگزار می‌شود.

مسابقه سراسری عکس دامپزشکی در کرمان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از برگزاری نخستین دوره مسابقه سراسری دامپزشکی به مناسبت 14 مهر خبر داد و از تمام عکاسان استان کرمان برای شرکت در این مسابقه دعوت به عمل آورد.
محسن عسکرپور گفت: با توجه به نام‌گذاری سال 2011 به نام سال جهانی دامپزشکی با شعار "دامپزشکی برای سلامت، دامپزشکی برای غذا، دامپزشکی برای سیاره زمین" از سوی مراجع بین‌المللی و جایگاه ویژه دامپزشکی کشورمان در منطقه به عنوان یکی از قطب‌های مهم و تأثیرگذار در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان سازمان دامپزشکی کشور اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.
وی بیان کرد: این مسابقه شامل دو بخش اصلی و ویژه است.
عسکرپور افزود: بخش اصلی این مسابقه شامل فعالیت‌های دامپزشکی در بخش دولتی از جمله آزمایشگاه‌های کنترل دارو و مواد بیولوژیک، اقدامات پیشگیری و کنترل کننده بیماری‌های دامی از جمله سل و بروسلوز، قرنطینه‌های دامپزشکی، کشتارگاه‌ها، مراکز فرآوری و بسته‌بندی، حمل و توزیع فرآورده‌های خام دامی، پرورش‌دهندگان صنایع دام، طیور و آبزیان، کارخانجات تولید کننده خوراک دام، دامداری‌ها، کارخانجات تولیدکننده داروهای دامی، مکمل‌ها، واکسن‌ها و مواد بیولوژیک و نظارت بر ذبح شرعی است.
وی تصریح کرد: همچنین فعالیت‌های دامپزشکی در بخش‌های غیردولتی شامل آموزش، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، بیوتکنولوژی، رویان، حیوانات آزمایشگاهی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌های دامپزشکی، حیوانات خانگی و پرندگان زینتی، امداد و نجات، دامپزشکی و حیات وحش، تجارت دام و فرآورده‌های دامی در بخش اصلی مدنظر است. 
عسکرپور بیان کرد: دامپزشکی، پیشگیری، مبارزه و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، تأمین امنیت غذایی، صنایع وابسته و ایجاد اشتغال نیز از دیگر مواردی است که عکاسان می‌توانند به آن بپردازند.
وی تصریح کرد: عنوان بخش ویژه نیز ارتباط انسان و حیوان است و علاقمندان تا 12 مهر ماه برای ارسال آثار خود مهلت دارند.
عسکرپور خاطرنشان کرد: اطلاعات تکمیلی در بخش اطلاعیه‌های پورتان اداره کل دامپزشکی استان کرمان درج شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول