اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) صورت گرفت؛

حرکت نمادین کاروان حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)، کاروان نمادین آن حضرت در شیراز به حرکت درآمد.

حرکت نمادین کاروان حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا حیدر پور استاد تعزیه استان فارس بعد از ظهر امروز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ و حرکت نمادین کاروان حضرت احمدابن موسی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ‏شناخت ائمه اطهار (ع) و حقیقت مقام ملکوتى‌شان نه تنها براى هیچ صاحب اندیشه و متفکر تیزپروازى مقدور نیست، بلکه قوه وهم و تخیل‌شان نیز از تصور افق و کرانه‌هاى آنان عاجز است.
سرپرست کاروان نمادین حضرت احمدابن موسی (ع) افزود: اگر گفته شد ائمه اطهار «ابواب» و «بیوت» توحید و معرفت خدا هستند که معرفت به آنان ممکن نیست، منظور شناخت کامل و معرفت به حقیقت جامع آنان است.
حیدرپور اضافه کرد: هر انسانى موظف است به قدر وسعت وجودى و ظرفیت عقلى و ذهنى براى شناخت آنان تلاش کند، تا مسیر بندگى و عبودیت خدا و راه صحیح زندگى را بشناسد و در صراط مستقیم گام گذارد.
وی ادامه داد: حرکت نمادین کاروان حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) که به یقین از اولیا‌ءالله است  نشان دهنده نوعی ابراز ارادت هنرمندان فارس و همچنین عشق به ائمه اطهار بوده که همین عامل  باعث ایجاد حرکت نمادین کاروان حضرت احمدابن موسی (ع) است.
سرپرست کاروان نمادین حضرت احمدابن موسی(ع) تصریح کرد: این آیین‌ها چه در قالب نوحه‌خوانی و چه در قالب نمایش و تعزیه‌خوانی حاکی از عشق به سیره نبوی  است و تنها نگاهی به برگزاری آیین‌های موجود این موضوع را مشخص می‌کند.
حیدرپور همچنین گفت:  یکى دیگر از راه‌هایى که مى‌توان با آن نسبت به ائمه (ع) معرفت پیدا کرد، تأمل و تدبر در معانى و مفاهیم دعاها و مناجات‌هاى منقول از ائمه (ع) بوده،‌ که این موضوع در حرکت  نمادین کاروان احمدابن موسی (ع)  به خوبی رعایت شده است.
وی این حرکت را  یکى از بهترین و ساده‌ترین،‌ و در عین حال  مهم‌ترین و ارزشمندترین راه معرفی عظمت ستیز  و جنگ حضرت احمدابن موسی (ع) با منکران ولایت  دانست و ادامه داد: این حرکت‌های هنری در این روز ویژه نوعی ایجاد تفکر و کند و کاو را در معانى و مفاهیم بلند قیام حضرت احمدابن موسی (ع) برای مردم ایجاد می‌کند.
نزدیک به صد نفر از هنرمندان با لوازم و اسباب خاصی  و به سرپرستی استاد علی رضا حیدرپور   به صورت نمادین هرساله از مقابل مجموعه فرهنگی هنری ابوریحان شیراز به سمت حرم حضرت احمدابن موسی (ع) حرکت می‌کنند و صحنه‌های دلاوری آن حضرت را در نبرد با دشمنان به تصویر می‌کشند.
حرکت نمادین کاروان حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) امروز 13 مهر ماه جاری و در ساعت  16 از مقابل مجموعه فرهنگی هنری ابوریحان شیراز به سمت حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول