اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

مراکز دینی و زیارتی به قطب‌های فرهنگی ‌تبدیل شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: مراکز دینی و زیارتی به قطب‌های فرهنگی ‌تبدیل شوند.

مراکز دینی و زیارتی به قطب‌های فرهنگی ‌تبدیل شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به پیشرو بودن روز بزرگداشت شاهچراغ در شیراز با تأکید بر لزوم توجه به اماکن زیارتی و بهره‌گیری از آنها در جهت تعمیق فرهنگ دینی و اسلامی اظهار داشت: در طول سال سوژه‌های خوبی برای اهل قلم فراهم است که می‌‌توان با بهره‌گیری از آن برای نسل جوان منابع فکری و فرهنگی تهیه کرد.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فاصله ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) که به نام هفته کرامت نامگذاری شده گفت: هفته کرامت فرصت خوب و مغتنمی است تا به آموزه‌های اخلاقی و عمیق اسلام در خصوص کرامت پرداخته شود.
آیت‌الله علما ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب وظیفه نیروی انتظامی قاطعیت براساس قانون و رعایت اخلاق در اجرای قانون است.
وی افزود: نیروی انتظامی ضمن اجرای قاطعانه قانون باید محبوبیت نیز داشته باشد و آرامش و امنیت را برای جامعه به ارمغان بیاورد که البته عملکرد نیروی انتظامی کشورمان نشان دهنده این دو ویژگی مهم است.
آیت‌الله علما با اشاره به دهم مهرماه روز جهانی سالمندان گفت: پیش از اینکه برای بزرگداشت سالمندان نامگذاری جهانی شود اسلام قرن‌ها پیش به نیکی و رعایت احترام پدر و مادر و سالخوردگان سفارش کرده و نتیجه این نیکی نیز برکت در دنیا و آخرت است.
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آثار استغفار در زندگی خاطرنشان ساخت: برای حرکت به سوی خدا باید دل را از غیر خدا تهی کرد تا زمینه برای معارف الهی فراهم شود اگر توبه داشته‌ باشیم نه عذاب می‌بینیم و نه هلاک می‌شویم.
آیت‌الله علما ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید در کار خیر و حرکت به سمت بهشت از یکدیگر سبقت بگیرید.
وی گفت: لازمه سبقت و سرعت در سیر الی الله تقوا و معرفت و تسلیم قلب در برابر خداوند است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: اگر در مسیر خداوند از یکدیگر سبقت بگیریم پاداش آن بهشتی است که طول و عرضی برای آن متصور نیست.
آیت‌الله علما معنای سرعت در راه خداوند را از نگاه امام علی (ع) ادای فرایض دینی دانست و افزود: حقیقت سرعت در حرکت به سوی خداوند ادای فرایض، اجتناب از گناه و فهم و شناخت از اسلام است.
وی گفت: اسلام به فرموده حضرت محمد (ص) آن است که قلب و جان و روح خود را تسلیم خداوند کنیم آن وقت است که چیزی برای انسان باقی نمی‌ماند همه امور در اختیار خداوند قرار می‌گیرد و افکار و اعمال انسان رنگ الهی به خود می‌پذیرد.
امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان ساخت: معنای دیگر سبقت در عبادت خداوند آن است که مردم از دست و زبان مسلمان در امان باشند.
وی هجرت از دنیا و ترک ظواهر دنیوی را از دیگر مظاهر حرکت به سوی خداوند برشمرد و افزود: جهاد در راه مبارزه با نفس و مجاهدت برای خدا از مصادیق سبقت الی الله است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول