اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قوچان در مجلس:

گسترش فرهنگ زیارت در طرح مطالعات دیده شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قوچان در مجلس گفت: گسترش فرهنگ زیارت باید در طرح مطالعات دیده شود.

گسترش فرهنگ زیارت در طرح مطالعات دیده شود
نصرالله کمالیان با اشاره به افتتاح پارک زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مسئله زیارت یک پیوست معرفتی و جغرافیایی دارد و زائر از زمانی که وارد استان می‌شود تا لحظه‌ای که در حریم رضوی حضور می‌یابد، باید احساس زائر بودن را داشته باشد، پس نمی‌توان این فرآیند را به محدوده‌ای خاص محدود کرد بلکه باید شهر و استان را در این زمینه آماده کنیم تا تمام ایران از معنویت وجودی امام رضا(ع) متبرک شود.
وی بیان کرد: تولید آثار، ترویج و توزیع آثار فرهنگ‌ساز، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مشهد و خراسان رضوی و ایجاد هماهنگ میان متولیان فرهنگی از جمله محورهایی به شمار می‌روند که باید در گسترش فرهنگ زیارت به آنها توجه شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار توجه به این موضوعات، باید نگاه ویژه‌ای نیز به تولید معرفت و دانش در عرصه فرهنگ زیارت داشت تا بتوان از این طریق، به دنبال گسترش معنویت نیز بود.
وی تصریح کرد: دولت و نمایندگان مجلس نیز همچون سایر اقشار، حساسیت‌های فراوانی در این بخش دارند، چرا که معتقدند توسعه زیارت در گرو اجرای حساب شده طرح‌های مطالعاتی است.
وی با بیان اینکه باید همه نظرات و دیدگاه‌ها در طرح مطالعات زیارت مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرند، اظهار کرد: نباید به صورتی شتاب‌زده به طرح مطالعات بنگریم، از سوی دیگر باید به همه مسائل و جوانب اقتصادی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و... نگاه کارشناسانه داشت.
انتهای پیام،/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول