اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دامپزشکی شهرستان انار خبر داد:

معدوم‌سازی 562 کیلوگرم فرآورده‌ دامی در شهرستان انار

خبرگزاری فارس: مسئول دامپزشکی شهرستان انار گفت: 562 کیلوگرم فرآورده‌ دامی خام غیرقابل مصرف در شهرستان انار کشف و معدوم شد.

معدوم‌سازی 562 کیلوگرم فرآورده‌ دامی در شهرستان انار
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد رضایی ظهر امروز در همایش دامپزشکی و در جمع مسئولان شهرستان انار اظهار داشت: هم اکنون 50 هزار دام سبک و 3 هزار دام سنگین و 250 قطعه شتر مرغ و 15 واحد مرغداری فعال با ظرفیت 150 هزار قطعه در این شهرستان پرورش داده می‌شود.
وی افزود: از نخستین اقدامات صورت گرفته در دامپزشکی راه‌اندازی سیستم اینترنتی یک‌پارچه قرنطینه به منظور کنترل و نظارت بهداشتی ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان است.
رضایی گفت: همچنین راه‌اندازی سیستم اطلاعات جغرافیایی برای گزارش‌دهی دقیق و به موقع فعالیت‌ها و کانون‌های بیماری و تصمیم‌گیری بهتر در برخورد با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام شده است.
وی بیان داشت: کنترل سریع بیماری‌ها و راه‌اندازی آزمایشگاه شبکه دامپزشکی برای بررسی و تشخیص بعضی از بیماری‌ها به ویژه بیماری تب مالت و بیماری‌های انگلی و راه‌اندازی سامانه پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور صورت گرفته است.
رضایی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم و اساسی این شبکه نظارت و کنترل بهداشتی بر حمل و نقل دام زنده و همچنین حمل و نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کنترل و نظارت بهداشتی از مزرعه تا آشپزخانه انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های مهم و اساسی دیگر این شبکه مبارزه با بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک انسان و دام مثل سل، بروسلوز، هاری، تب کریمه کنگو و ... ازطریق واکسیناسیون خونگیری، سم‌پاشی و مراقبت‌های فعال و غیرفعال بیماری‌های دامی است.
رضایی با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست اداره دامپزشکی شهرستان انار عنوان کرد: واگذاری امور درمانی و مایه‌کوبی به بخش خصوصی، مبارزه با بیماری‌های واگیر دام و طیور و بیماری‌های مشترک به تعداد 106 هزار و 926 راس دام سبک و سنگین و مبارزه با بیماری‌های انگلی خارجی دام انجام گرفت.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان انار ابزار داشت: سم‌پاشی تعداد 34 هزار و 631 راس دام و 138 هزار و 600 متر مربع اماکن دامی و بازدید طی 2 هزار و 79 مورد صورت گرفت.
وی اذعان داشت: ضبط و معدوم‌سازی مقدار 562 کیلوگرم فرآورده‌ خام غیر قابل مصرف، نظارت و بازرسی قبل و بعد از کشتار دام در کشتارگاه و حذف لاشه‌های غیر قابل مصرف 942 راس دام و انجام تست سل و خونگیری برای تشخیص بیماری‌های سل و بروسلوز 2 هزار و 238 راس گاو انجام شد.
رضایی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای دامداران و مرغداران و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هفت مورد انجام شد.
به گزارش فارس، در پایان از برگزیدگان و برترین‌های مرغداران، دامداران و پرورش شتر مرغ و بهترین قصاب و مغازه‌دار برتر با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول