اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز بزرگداشت احمدبن موسی (ع) صورت گرفت؛

عهد و پیمان دانش‌آموزان شیرازی با حضرت شاهچراغ (ع)

خبرگزاری فارس: به مناسبت ششم دیقعده روز بزگداشت احمدبن موسی (ع) دانش‌آموزان نواحی چهارگانه شیراز با حضرت شاهچراغ (ع) عهد و پیمانی دوباره بستند.

عهد و پیمان دانش‌آموزان شیرازی با حضرت شاهچراغ (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این مراسم که بعد از ظهر امروز برگزار شد، دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف با حضور در آستان مقدس احمدی و محمدی ضمن گلباران حرم مطهر به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی پرداختند.
این دانش‌آموزان دختر و پسر که ملبس به لباس خادم افتخاری آستان مقدس بودند پس از ورود با حرکت در صحن مطهر در حالی که سرودهایی در وصف حضرت شاهچراغ (ع) می‌خواندند به طور دسته جمعی با خواندن اذن دخول و زیارت مختص آن حضرت به حرم مشرف، تشرف و پس از گلباران حرم مطهر در سالن دارالعباده تجمع کردند.
در این مراسم ویژه یکی از خادمان آستان مقدس در مورد شخصیت و فضائل و فلسفه روز بزرگداشت آن حضرت به سخنرانی پرداخت.
در ادامه با مداحی و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و قرائت میثاق‌نامه برنامه به پایان رسید.
همچنین در این روز ده‌ها نفر از امدادگران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در حالی که شاخه گل در دست داشتند همراه با مسئولان بخش‌های مختلف و معاون مشارکت‌های مردمی این نهاد ضمن حضور و ادای احترام به ساحت مقدس این ذریه پیامبر ضریح مطهر را گلباران کردند.
همچنین امروز دوازدهم مهر ماه 90، به مناسبت روز شاهچراغ (ع)، بازدید از موزه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برای عموم به صورت رایگان است.
علاقمندان و زائران می‌توانند از موزه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) بازدید و با قسمتی از کتب قدیمی، نسخ خطی قرآن کریم، ظروف سفالین و انواع وسایل و ادوات کهن و تاریخی آشنا شوند.
مراسم ویژه بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) امشب پس از نماز مغرب و عشا با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول