به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سیدکاظم حجازی ظهر امروز در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان همدان با اشاره به حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در همدان اظهار کرد: پیگیری و رسیدگی به مطالبات استان باید مد نظر مدیران قرار بگیرد و از این حیث آموزش و پرورش نقش ویژهای را باید در بررسی و پیگیری مطالبات خود ایفا کند.
وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سال جهاد اقتصادی معلمان نیز باید در کلاسهای درس جهاد اقتصادی را به منظور بالندگی نسلهای آینده انقلاب محور کار خود قرار دهند چرا که ارائه و معرفی یک برنامه اقتصادی دانشمدار و علممحور اوضاع اقتصاد جامعه را در سالهای آینده بیمه میکند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به تنوع رشتههای تحصیلی و نقش آموزش عالی در افزایش مهارت افراد روحیه کارآفرینی باید در بین دانشآموزان تقویت شود چرا که خودکفایی و ایجاد اشتغال یکی از زیرساختهای جهاد اقتصادی به شمار میآید.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش خود را در ارتقا جایگاه ملی و بینالمللی ایفا کرده است، گفت: شرایط را باید به گونهای فراهم کرد که دانشآموزان نخبه و کارآفرین جایگاه مطلوبتر و شرایط بهتری را در آموزش و پرورش در اختیار داشته باشند.
حجازی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش میتواند مسیر دستیابی به جهاد اقتصادی و پویایی را در جامعه هموار کند، عنوان کرد: افزایش رفاه مردم و سطح زندگی آحاد مختلف جامعه با جهاد اقتصادی ممکن است و نباید این مطلب جنبه شعاری به خود بگیرد.
وی گفت: امکانات و منابعی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است نسبت به سایر دستگاهها متفاوت است و این مجموعه به عنوان سرمایههای اصلی کشور محسوب میشود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فعالیتهایی به منظور افزایش رفاه معلمان در حال انجام است، تصریح کرد: به منظور افزایش سطح رفاه معلمان و فرهنگیان باید ساختاری جدید در مجموعه وزارت آموزش و پرورش شکل بگیرد تا بدون دغدغههای تربیتی و آموزشی سطح رفاه فرهنگیان افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/ج20
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.