اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی:

آلبوم موسیقی استان‌های کشور تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سیاست‌های دفتر موسیقی را تولید آلبوم موسیقی هر استان ذکر کرد و گفت: در هر استان آلبومی در بخش موسیقی آن استان تولید خواهیم کرد.

آلبوم موسیقی استان‌های کشور تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد میرزمانی ظهر امروز در آیین پایان چهارمین جشنواره نغمه‌های رضوی که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، از آمادگی خود برای بررسی طرح‌های استان خبرداد و گفت: ما آمادگی کامل برای بررسی آثار موسیقی استان و تولید و انتشار آلبومی از این هنر هنرمندان استان فرهنگی کردستان را داریم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجوز اجرای صحنه‌ای در گذشته از تهران صادر می‌شد ولی هم‌اکنون در بخش موسیقی نواحی استان‌ها بدون استعلام از تهران می‌توانند برنامه را در استان خود اجرا کنند.
وی بر حمایت بیشتر از هنرمندان به ویژه در عرصه موسیقی تاکید کرد و از مردم خواست با تهیه آلبوم‌های اصل هنرمندان و جلوگیری از تکثیر غیرمجاز آلبوم‌ها، هنرمندان را در تولید آلبوم‌های جدید یاری کنند.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: گروه‌ها و استعدادهای کشف شده در جشنواره‌ها تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته‌اند که امیدواریم به مرور مورد توجه بیشتر قرارداده شوند.
 
* اولین استراتژی جشنواره‌ها هدف‌گزاری‌های فرهنگی است
وی تصریح کرد: نمونه‌ها، الگوها و در واقع خط مشی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌توان به وسیله این جشنواره‌های موسیقی معرفی و بیان کرد.
وی ادامه داد: با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها زمینه تحول و تحرک در جامعه موسیقی کشور فراهم شده و شاهد شکوفایی این هنر و ایجاد رقابت سازنده بین هنرمندان خواهیم بود.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و اهداف جشنواره‌ها در زمینه موسیقی شناسایی و معرفی گروه‌های جوان سرشار از استعداد و توانایی است.
میرزمانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دفتر موسیقی حمایت از موسیقی ایرانی شامل سنتی و نواحی است، خاطرنشان کرد: افرادی معتقدند که این دو بخش در میان مردم جذابیت کمتری دارند در صورتی که ما در کشور افراد توانمند ولی ناشناخته‌ای در این عرصه داریم که نیازمند توجه بیشتری هستند.
وی با اشاره به اینکه غنی‌ترین موسیقی دنیا در ایران اسلامی وجود دارد، عنوان کرد: ایران تنها کشوری است که در مناطق مختلف آن موسیقی‌های متفاوت و مخصوص هر منطقه وجود دارد.
وی در ادامه افزود: گروه‌ها و استعدادهای کشف شده در جشنواره‌ها تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته‌اند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مرور مورد توجه بیشتر قرارداده شوند.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بعد از پایان جشنواره‌ها عرصه‌ای برای اجرای برنامه‌های گروه‌های برتر وجود ندارد.
میرزمانی بر حمایت هر جشنواره ای از برگزیدگان خود تاکید کرد و گفت: هر جشنواره باید برنامه‌ریزی‌ به منظور معرفی و ایجاد انگیزه و دلگرمی و فعالیت بیشتر هنرمندان برگزیده داشته باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول