اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان:

خبر آلودگی هوای اهواز خطای ناشیانه رسانه‌ای بود

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی استاندار خوزستان گفت: خبر معرفی شدن اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان به صورت ناشیانه رسانه‌ای شده است.

خبر آلودگی هوای اهواز خطای ناشیانه رسانه‌ای بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدکریم حسینی ظهر امروز در شورای آموزش و پژوهش استان با اشاره به خبر منتشر شده از گزارش سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه اهواز آلوده‌ترین شهر جهان است را رد کرد و اظهار داشت: نحوه رسانه‌ای شدن خبر ناشیانه بوده و ممکن است قصد غرضی در آن نهفته باشد.
وی افزود: مطرح کردن این خبر در محافل علمی نه صحیح و نه به صلاح استان است.
به گفته وی، قرار است دانشگاه علوم پزشکی گزارشی تخصصی در این باره ارائه دهد.
حسینی همچنین با اشاره به پیشنهاد آموزش و پرورش خوزستان در مورد پژوهش در زمینه سوء مصرف مواد مخدر، از رسانه‌ها درخواست کرد که این عناوین با تدبیر بیشتری مطرح شود و نحوه انتشار آن مثل خبر آلودگی هوا و اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی، به گونه‌ای نباشد که به آن دامن زده شود.
معاون استاندار خوزستان در ادامه گفت: نمایشگاهی از عملکرد استان در بخش پژوهش در جشنواره‌ای کشوری تحت عنوان علم و عمل ارائه شد که خوزستان در ردیف استان‌های بر‌تر قرار گرفت و دو عنوان از طرح‌های استان در زمره طرح‌های برگزیده ملی و استانی انتخاب شد.
وی افزود: در نیمه دوم امسال هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برگزار می‌شود و با الگویی که از جشنواره علم و عمل گرفته شده طرح‌های برگزیده دستگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات در هفته پژوهش در نمایشگاهی ارائه می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه پیش از این در این شورا ۶۵ طرح پژوهشی به عنوان اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی خوزستان، مصوب شده و امروز نیز ۱۲ طرح در شورا مصوب شد، گفت: از ۶۸ طرح چالشی در استان که در کمیته‌ها ارائه و بررسی شده نیز ۱۹ طرح در این نشست مطرح شد که تعدادی از آنها دوباره به کمیته‌ها برای بررسی بیشتر ارجاع می‌شود.
وی تاکید کرد: در زمینه پژوهش مسائل اجتماعی باید تحقیقات با رویکرد بومی انجام گیرد.
در این نشست ارزیابی تغییرات اقلیمی ایستگاه‌های سینوپتیک خوزستان طی دهه‌های آتی بر اساس مدل، بررسی تاثیر توفان‌های گرد و غبار (ریزگرد‌ها) بر عملکرد محصولات عمده خوزستان، تاثیر بلند مرتبه سازی بر هویت شهر اهواز، روش‌های نوین حذف بو با استفاده از فناوری‌های نانو در ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب، راهکارهای مناسب برای حذف طعم و بو از آب شرب اهواز با استفاده از فناوری‌های جدید، مطالعه و شبیه سازی انواع مولفه‌های تلفات در شبکه توزیع برق اهواز و ارائه راهکار عملیاتی برای اندازه‌گیری این مولفه‌ها و را‌ه‌های کاهش آنها، بررسی کیفیت توان ایستگاه‌های آب و فاضلاب،مراکز صنعتی و تاثیر آن بر شبکه برق شهرستان اهواز و ارائه راهکار اصلاحی، بررسی شرایط زمین‌شناختی و زمین شیمیایی چشمه‌های شور موجود در شمال شرق خوزستان (محدوده مسجدسلیمان، قلعه خواجه، لالی و گتوند)، بررسی و طراحی الگوی مناسب برای واگذاری نیروگاه برق آبی به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴، تولید دانش فنی و ساخت یک نمونه توربین بادی شهری و بررسی و تدوین سند آموزش مهارتی استان و تحلیل بازار کار متناسب با افق برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب شد.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول