اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اصفهان تاکید کرد:

توجه ویژه مسئولان به مجتمع فرهنگی نایین

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: پروژه مجتمع فرهنگی نایین نیازمند توجه بیشتر مسئولان است تا در صورت تأمین اعتبار ظرف مدت سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

توجه ویژه مسئولان به مجتمع فرهنگی نایین
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید علیرضا حسینی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات فرآوری فضاهای فرهنگی شهرستان نایین در محل فرمانداری نایین اظهار داشت: شهرستان نایین به عنوان یک شهرستان با پیشینه فرهنگی ارزشمند و قدمتی بسیار زیاد از شهرستان‌هایی است که نیاز مبرم به فرهنگ‌سرا دارد.
وی با تاکید بر اینکه نایین هیچ‌گونه فضای فرهنگی ندارد، افزود: به دلایل مختلف پروژه فرهنگی نایین با روند کندی جلو رفته و امروز طی صحبت‌هایی که با مسئولان انجام شد تمهیداتی برای سرعت پیش‌روی پروژه مجتمع فرهنگی نایین صورت گرفته است.
مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته چیزی در حدود 120میلیون تومان بودجه به این پروژه اختصاص یافت که امسال این رقم 160میلیون تومان ارتقا یافته است.
وی اضافه کرد: از بودجه مازاد تا سقف 500میلیون تومان اعتبارات این پروژه افزایش یافته تا بتوانیم ظرف دو تا سه سال آینده شاهد به نتیجه رسیدن پروژه فرهنگی نایین باشیم.
به گزارش فارس، در ادامه این جلسه نیز رئیس اداره ارشاد نایین اظهار داشت: ساخت مجتمع فرهنگی نایین در زمینی به مساحت 4هزار و 610 مترمربع با زیربنای 2هزار و 200 مترمربع مشتمل بر فضاهای اداری، سالن سینما و تئاتر، نگارخانه، فضاهای آموزشی، خانه هنرمندان و خانه مطبوعات و خبرنگاران است.
ماشاالله فخارزاده افزود: ساخت این مجتمع چندمنظوره از سال ۸۹ آغاز شده و تاکنون در حدود 2.8 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن نیاز به بیش از 1۵میلیارد ریال بودجه دیگر باشد.
وی ادامه داد: سالن آمفی‌تئاتر و کتابخانه نایین در سال ۸۷ تخریب شد و به دلایلی ساخت آن متوقف شده و این اتفاق سبب شد تا نایین از داشتن هرگونه فضای فرهنگی محروم شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نایین تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته ساخت کتابخانه در این زمین در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار نیز به آن اختصاص یافت.
وی افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و با زیربنای 600 مترمربع در کنار بنای قدیمی و باستانی مصلی عتیق نایین با حفظ نما و همگونی با بافت این بنای تاریخی ساخته می‌شود.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول