اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی:

شهروندان استان مرکزی 1.5 کیلو طلا نذر عتبات عالیات کردند

خبرگزاری فارس: معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از جمع‌آوری یک کیلو و نیم طلا برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری خبر داد.

شهروندان استان مرکزی 1.5 کیلو طلا نذر عتبات عالیات کردند
علی فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این میزان طلا از محل نذورات مردمی جمع‌آوری شده است.
وی تصریح کرد: از مجموع طلاهای جمع‌آوری شده نیم کیلو در پروژه طلاکاری حرم حضرت علی(ع)، نیم کیلو در حرم حضرت عباس(ع) و نیم کیلو در حرمین کاظمین به کار خواهد رفت.
معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در حال حاضر پروژه ساخت ضریح ابراهیم مجاب را در دست اجرا دارد.
فریدونی با بیان اینکه ساخت این ضریح به بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار داشت: اعتبارات لازم برای ساخت این پروژه از محل نذورات مردمی جمع‌آوری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امام‌زاده ابراهیم مجاب(ع) از نوادگان امام موسی‌ابن‌جعفر(ع) و فرزند امام‌زاده محمد عابد(ع) است، افزود: مرقد مطهر ایشان در کربلا و در رواق غربی در کنار بارگاه سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) واقع است.
معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه عملیات ساخت ضریح امام‌زاده ابراهیم مجاب(ع) شامل دو بخش است، تصریح کرد: بخش اول آن که شامل ساخت بدنه اصلی از چوب است به پایان رسیده و نقشه بخش دوم شامل قلم‌زنی روی مس، نقره و طلا نیز تهیه و برای مسئولان اوقاف و حج و زیارت کشور عراق ارسال شده که در صورت تایید مسئولان عراقی عملیات بخش دوم نیز به زودی آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: این ستاد علاوه بر اجرای این پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در کربلای معلی را در دست اقدام دارد که عملیات خاکبرداری به اتمام رسیده و عملیات فوندانسیون و آرماتوربندی در دست اجرا است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول