اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

نباید محصولی روی دست کشاورز بماند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با رعایت الگوی کشت ارائه شده توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها هیچ محصولی روی دست کشاورز نمی‌ماند.

نباید محصولی روی دست کشاورز بماند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در گردهمایی استانی رؤسای ادارات ترویج و مراکز جهادکشاورزی در محل مجتمع شهید کسائی تبریز با اشاره به اهمیت الگوی کشت در بخش کشاورزی اظهار داشت: اگر الگوی کشت ارائه شده توسط کارشناسان سازمان به درستی عملی شود، کشاورزان از سردرگمی خارج خواهند شد.
وی با بیان اینکه مشکلات کشاورزان برخی مناطق به دلیل عدم توجه به الگوی کشت ارائه شده است، ادامه داد: اگر این الگو پیاده شود و کشاورزان بدانند که چه محصولی را تولید و چه محصولی را نباید تولید کنند در این صورت مشکلات کشاورزان به حداقل ممکن می‌رسد.
محمدیان با بیان اینکه اگر قرار باشد هر کشاورزی به تشخیص خود، هرمحصولی را تولید کند نتیجه آن اشباع شدن محصولات کشاورزی می‌شود، افزود: دستورالعمل الگوی کشت، براساس ظرفیت منطقه، منابع آبی و بازار محصولات اجرا می‌‌شود اما وقتی کشاورزان به این دستورالعمل‌ها توجه نکنند نتیجه مطلوب نخواهد بود.
وی به اهمیت بخش کشاورزی به عنوان یک محور اقتصادی دراستان اشاره کرده و به وظیفه خطیر مروجان در گسترش استفاده بهینه از آب و رعایت الگوی کشت با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود بارندگی‌ها، طی چند سال اخیر تاکید کرد و افزود: باید به سمت الگوی کشت رفت و با بهره‌گیری از الگوی کشت، به سمت کشت محصولاتی که نیاز کم‌تر به آب دارد حرکت کنیم تا بتوانیم براساس ظرفیت‌های هر منطقه محصول مورد نیاز جامعه را تولید کنیم و با علمی شدن تولیدات کشاورزی وارد عرصه بازارهای جهانی شویم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وقتی محصولی به عنوان دسترنج یک کشاورز در هر نقطه این استان روی زمین می‌ماند، نه تنها ضرر آن متوجه یک فرد نمی‌شود بلکه در نهایت، این ضررها متوجه بخش کشاورز خواهد شد، افزود: مروجان در خط مقدم جهاد کشاورزی و اقتصادی قرار گرفته‌اند و باید چاره اندیشی کرده و ضمن ترویج الگوی کشت، مدیریت بازاریابی را برای تولیدات این بخش دنبال کنند.
محمدیان با بیان اینکه ترویج نقش بسیار مهمی در فرآیندهای بخش کشاورزی دارد بر رویکرد به کشاورزی علمی و صنعتی تاکید کرد و افزود: برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی، ترویج باید در کنار تحقیقات فعال باشد.
وی عمده‌ترین فعالیت‌های سازمان جهادکشاورزی را ترویج دانست و با بیان اینکه در بخش ترویج، نقش بانوان چه در مجموعه سازمان و چه در تشکل‌ها و واحدهای تولیدی بسیار با ارزش و بالاست ادامه داد: سایر فعالیت‌های اجرایی سازمان جنبه خدماتی و توزیعی داشته که باید توسط بخش خصوصی انجام گیرد و در این راستا شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای نقش موثری ایفا کرده‌اند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول