اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردستان در مجلس:

اصفهان در مجلس نهم یک نماینده بیشتر دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: پس از ارائه لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه از سوی دولت به مجلس، یک نماینده جدید برای استان اصفهان در نظر گرفته شد.

اصفهان در مجلس نهم یک نماینده بیشتر دارد
سیدمصطفی طباطبایینژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ارائه لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه از سوی دولت به مجلس اظهار داشت: این طرح پس از ارائه به مجلس شورای اسلامی هم اکنون در کمیسیون شوراها در حال بررسی است.
وی در مورد کلیات لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه ارائه شده از سوی دولت به مجلس افزود: از سوی دولت تقسیم بندیهایی شده و لایحه در کمیسیون شوراهای مجلس در حال بررسی بوده و در تقسیم بندی، نمایندگان جدیدی به استان‌های کشور اختصاص یافته‌اند.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در مورد اضافه شدن نمایندگانی به این دوره از انتخابات مجلس تصریح کرد: در هر 10 سال باید نمایندگان مجلس متناسب با افزایش جمعیت کشور افزایش پیدا کنند و در انتخابات مجلس نهم نیز این افزایش نمایندگان در سراسر کشور 20 نفر است که به نسبت افزایش جمعیت در استان‌ها تقسیم میشوند.
وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نهم افزایش یک نماینده برای استان اصفهان را در پیش رو داریم و نمایندگان کاشان و خمینی شهر سعی بر این دارند که برای شهرستان خود این سهمیه را کسب کنند.
طباطبایی نژاد تأکید کرد: نظر دولت بر این است که حوزه آران و بیدگل را به حوزه‌های استان اصفهان اضافه کند.
وی با اشاره به شرایط گزینش نمایندگان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: تنها شرط به منظور ثبت نام برای کاندیدای مجلس دارا بودن مدرک فوق لیسانس است.
نماینده مردم اردستان در مجلس افزود: پس از گذراندن چهار استعلام از نیروی انتظامی به منظور عدم سو سابقه، قوه قضائیه به منظور عدم محکومیت، ثبت احوال به منظور صحیح بودن مشخصات و در نهایت سنجش کاندید از نظر اطلاعات سیاسی و وابستگی به گروه‌ها بررسی میشود که پس گذراندن این مراحل و تأیید شورای نگهبان، فرد وارد صحنه انتخابات میشود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول