اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

زلزله های سال گذشته به فیروزکوه خسارات بسیاری وارد کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: سال گذشته ده‏ها مورد زلزله در شهرستان فیروزکوه رخ داد که خسارات بسیاری را به این شهرستان وارد کرده است.

زلزله های سال گذشته به فیروزکوه خسارات بسیاری وارد کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، سعید افشارنادری در ستاد مدیریت بحران استان تهران که به میزبانی فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: فیروزکوه از لحاظ بعد مسافت دورترین شهرستان از مرکز استان تهران محسوب می‏شود و به همین خاطر از ویژگی‏ها و حساسیت‏های خاصی برخوردار است.
وی با بیان اینکه برخی از حوادث در فیروزکوه رخ می‏دهد، یکی از این حوادث غیرمترقبه را زلزله عنوان و اضافه کرد: فیروزکوه بر روی گسل زلزله قرار دارد.
فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: سال گذشته ده‏ها مورد زلزله در شهرستان فیروزکوه رخ داد که خسارات بسیاری را به این شهرستان وارد کرد؛ برخی خسارت‏ها جبران شده و شماری نیز در حال پیگیری است.
وی گفت: این موضوع سبب شد تا حساسیت بیشتری در زمینه مستحکم‏سازی بناها و آموزش و تامین امکانات و تجهیزات کنترل حوادث غیرمترقبه داشته باشیم.
 فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه افزود: در این شهرستان 18 حوزه آبخیز وجود دارد و با توجه به گستردگی حوزه‏های آبخیز تاکنون در چهار حوزه مطالعات مورد نیاز انجام شده است.
افشارنادری ادامه داد: امکان رخ دادن سیلاب‏های مهیب در شهرستان فیروزکوه وجود دارد ولی با تدابیر اتخاذ شده از وقوع بخشی از سیلاب‏ها جلوگیری به عمل آمده است.
وی با بیان اینکه بستر رودخانه‏ها و مسیل‏ها با حساسیت محافظت می‏شود، اضافه کرد: هنگامی که جاده هراز به هر دلیلی مسدود می‏شود و به ویژه در فصل زمستان، بار ترافیکی بیشتری به فیروزکوه تحمیل می‏شود. 
 فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به سختی‏های مدیریت محورهای ارتباطی شهرستان فیروزکوه افزود: در صورت امکان باید امکانات و اعتبارات بیشتری به شهرستان فیروزکوه در این زمینه اختصاص یابد.
افشارنادری ادامه داد: باید برخی امکانات برای اداره محورهای مواصلاتی و همچنین سایر مناطق در اختیار فیروزکوه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه راه‏های شهرستان فیروزکوه نسبتا مناسب است، تاکید کرد: باید برای نقاط حادثه‏خیز در راه‏ها تدابیری اندیشیده و اتاق بحران در شهرستان فیروزکوه فعال شود تا دست‏اندرکاران این بخش در مواقع بحرانی و ضروری در آن به فعالیت بپردازند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: همچنین مدارس شهرستان فیروزکوه از حداقل امکانات برای خدمات‏رسانی در مواقع بحرانی محروم هستند و بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان فیروزکوه نیز جوابگوی مسافران نیست و باید ارتقای سطح این بیمارستان را در دستور کار قرار دهیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول