اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

پشتوانه توسعه هر کشور نیروی انسانی کارآمد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلخال گفت: پشتوانه توسعه هر کشور نیروی علمی و تخصصی کارآمد است که می‌تواند به آبادانی آن کمک کند.

پشتوانه توسعه هر کشور نیروی انسانی کارآمد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فرزندان شهدا و ایثارگران دبیرستان امام خمینی خلخال اظهار داشت: نسل امروز باید به دو عامل علم و ایمان مجهز شوند تا با مجهز شدن به آن و همراهی عناصری چون تعهد و تخصص بتوانند این نظام را در آینده از بلاهای مختلف مصون نگه دارند.
رشتبری افزود: در دنیای بی‌رحم کنونی که شاهد کشتار هولناک و نقض آشکار حقوق مردم به ویژه کودکان و نوجوانان هستیم باید به تقویت عطوفت و مهربانی‌ها کمک کنیم تا نسل آینده به جای خون و خونریزی به صلح و آرامش بیندیشد.
وی ادامه داد: کشورهای استعمارگر نه تنها امروز مدافع حقوق بشر نیستند بلکه ناقض آشکار آن هستند و تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا آرمان‌خواهی این انقلاب را ناقص و بی‌محتوا نشان دهند.
این مسئول بیان داشت: ارزش دانش‌آموز به رنگ لباس، تیپ ظاهری و مدل آرایش‌کرده موی او نیست بلکه ارزش او به ادب اخلاق و ایمان اوست که می‌تواند ظاهری زیبا از انسان خداپسند را به معرض نمایش بگذارد.
این استاد حوزه ادامه داد: تنها داشتن علم نمی‌تواند مایه ترقی و رشد و بالندگی باشد بلکه در کنار آن ادب و اخلاق و دین‌باوری می‌تواند نسل آینده ما را سریع‌تر به سر منزل مقصود برساند.
وی نوجوانان و جوانان را به الگوگیری از سیره و زندگی بزرگان، شهدا و مفاخر جامعه دعوت کرد و بیان داشت: این اندیشه‌ها راه حق و حقیقت را از هم جدا می‌کند و انسان شایسته و راحت می‌تواند تصمیم‌گیری کرده و به هدایتگری واقعی برسد.
در این مراسم برنامه‌های متنوعی از سوی دانش‌آموزان برگزار و از پنج دانش‌آموز فرزند ایثارگر و بسیجی ایم شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
همچنین امروز و همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس در شهرستان خلخال ساختمان جدید پایگاه مقاومت شهید کلاهدوز روستای طوالش افتتاح شد.
این ساختمان با صرف هزینه 18 میلیون تومان افتتاح شده و در اختیار بسیجیان و مردم این منطقه قرار گرفت.
در مراسم افتتاح این پایگاه نشست روشنگری سیاسی و تودیع و معارفه فرمانده جدید این پایگاه نیز برگزار شده که در آن‌فرمانده سپاه  ناحیه خلخال در سخنانی با اشاره به حضور گسترده جوانان این روستا در جنگ هشت ساله اظهار داشت: بسیجیان روستایی نبض زنده بسیج در جنگ تحمیلی در دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی بودند.
رسول معصومی اضافه کرد: کشور ایران در دوران آغازین روزهای جنگ انتظام و سازماندهی خاصی بر نیروهای ارتش، سپاه و بسیج نداشت ولی با همت جوانان روستایی و شهری و مردم دلیر در گوشه گوشه ایران اسلامی و لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب در کوتاه‌ترین زمان با گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت آماده مقابله با دشمن بعثی شدند.
معصومی ادامه داد: ما در جنگ شاهد حضور آحاد مختلف مردم بودیم که توانستند با ایثارگری خود لحظه‌های به یاد ماندنی خلق کنند و جوانان این مرز و بوم با فدا کردن جان خود و گذشتن از همه چیز توانستند از تمامیت ارضی این کشور دفاع کنند.
فرمانده سپاه  خلخال اضافه کرد: اکنون وظیفه ما حفظ دستاوردهای دوران جنگ است و باید در این ارتباط بکوشیم تا در جنگ نرم نیز با الهام از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و توجه به مفهوم بصیرت قافله را نبازیم.
در پایان این مراسم لطفعلی علیپور به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت روستای طوالش انتخاب شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول