اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پژوهشی استانداری آذربایجان شرقی:

میزان پایین مطالعه زنگ خطری برای فرهنگ جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پژوهشی استانداری آذربایجان شرقی گفت: میانگین پایین میزان مطالعه در کشور زنگ خطری برای فرهنگ جامعه است، چرا که میزان توجه جوامع به مقوله کتابخوانی رابطه مستقیمی با ارتقای شاخص‌های فرهنگی دارد.

میزان پایین مطالعه زنگ خطری برای فرهنگ جامعه است
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  ستاد اطلاع رسانی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، میکائیل جمال‌پور در نشست بررسی کارکردهای کتاب در عصر معاصر، که در محل سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در برهه کنونی سودمندی و ضرورت برنامه‌های فرهنگی هنری بر همگان آشکار است و این امر اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب را به عنوان محوری‌ترین بحث فرهنگ دوچندان می‌کند.
وی افزود: جامعه‌ای که فارغ از دغدغه فرهنگ، هنر و دانش بوده و به ارزش‌ها و سرمایه‌های فکری انسان کم توجه باشد نمی‌تواند در گستره جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.
جمال‌پور با بیان اینکه کتاب یکی از مهم‌ترین و پویاترین رسانه‌های بشری محسوب می‌شود، گفت: هر برنامه‌ای که بتواند قدر و قیمت کتاب را به افراد جامعه بشناساند و یا یادآوری کند، قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد: بهبود بخشیدن به تولید و توزیع کتب ارزشمند از یک سو و رواج کتابخوانی و دستیابی به اطلاعات از سوی دیگر عامل مهمی در گسترش فرهنگ کتابخوانی است.
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه کتابخوانی حلقه مفقوده فرهنگ عمومی است، افزود: تمام مشکلات و ضعف‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و کاری در سطح کلان کشور به عدم شناخت از کتاب باز می‌گردد.
وی گفت: امروز نوعی عدم شناخت نسبت به کتاب و کتابخوانی وجود دارد که برگزاری چنین نمایشگاه‌های این مشکل را تا حدی برطرف می‌سازد.
مدیرکل پژوهشی استانداری آذربایجان‌شرقی خواستار توجه مردم به جایگاه و نقش کتاب در عصر حاضر شد و اظهار داشت: میانگین پایین میزان مطالعه در کشور زنگ خطری برای فرهنگ جامعه است، چرا که میزان توجه جوامع به مقوله کتابخوانی رابطه مستقیمی با ارتقای شاخص‌های فرهنگی دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول