اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار‌ کرمان:

فرهنگ توجه به سالمندان باید گسترش یابد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار‌ کرمان گفت: با فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم می‌توان‌ فرهنگ توجه به سالمندان و دیگران را افزایش داد.

فرهنگ توجه به سالمندان باید گسترش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز سالمند و ناشنوایان با اشاره به اینکه باید در جامعه توجه ویژه به گروه‌هایی مانند سالمندان و ناشنوایان داشت، اظهار داشت: وظیفه همه است تا ‌بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها شرایط را برای حضور و استفاده تمام‌ اقشار از امکانات جامعه را فراهم آوریم.
وی لازمه رسیدن به کمال را پیشه کردن تقوای الهی دانست و افزود: توجه به بزرگ‌ترها و احترام گذاشتن به آنها تقوای الهی و دوری از آنها دوری از تقوای الهی است.
مهرشاد بیان داشت: در آموزه‌های دینی ما خداوند پس از پرستش پروردگار، والدین را در کنار خود قرار داده و تأکید فراوان کرده تا نسبت به والدین احسان و نیکوکاری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ما موظف به نگهداری والدین هستیم‌، گفت: کمترین مرتبه بی‌حرمتی به والدین از سوی خداوند نهی شده و باید با خوشرویی و مهربانی با آنها رفتار کنیم.
مهرشاد خاطرنشان کرد: برای داشتن دوران سالمندی خوب باید امروز به والدین خود احترام بگذاریم تا فرزندان ما یاد گیرند و در آینده به ما احترام بگذارند.
وی توجه به وظایف اصلی و نزدیک شدن به شخصیت انسانی را عامل مهمی در کاستن ‌وظایف بهزیستی دانست و بیان داشت: با فرهنگ‌سازی ارائه آموزش‌های لازم می‌توان‌ فرهنگ توجه به دیگران را افزایش داد.  
به گزارش فارس، در این آیین که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط گروه‌های مختلف موسیقی و تئاتر ناشنوایان‌، معلولان و شعرخوانی سالمندان همراه بود از ناشنوایان موفق‌، سالمندان برتر و مدیران مراکز برتر ناشنوایان و سالمندان تجلیل به عمل آمد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول