اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی کرمان خبر داد:

بهره‌مندی 150 هزار سالمند از خدمات تخصصی بهزیستی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان گفت: 150 هزار سالمند از خدمات تخصصی بهزیستی استان کرمان استفاده می‌کنند.

بهره‌مندی 150 هزار سالمند از خدمات تخصصی بهزیستی کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا عباسی ظهر امروز در مراسم ‌بزرگداشت‌ روزهای جهانی سالمندان و ناشنوایان اظهار داشت: در حال حاضر از 169 هزار و 917 نفر سالمند در استان کرمان بر اساس آخرین سرشماری وجود دارد که 150 هزار نفر از خدمات تخصصی بهزیستی استفاده می‌کنند.
وی افزود: حدود 2 هزار نفر سالمند مددجوی بهزیستی هستند ‌که از این تعداد یک هزار و 218 نفر مستمری‌بگیر و مابقی از خدمات تخصصی بهزیستی استفاده می‌کنند.
عباسی با اشاره به وجود 7.3 درصد سالمند در جمعیت ایران گفت‌: با توجه به اینکه ‌کشوری مسلمان و شیعه هستیم، باید طرحی نو داشته باشیم  تا حد امکان سالمندان ‌در کنار خانواده و در فضای عاطفی روزگار سپری کنند. 
وی تعداد مراکز ارائه خدمات سالمندان در استان کرمان‌ را چهار مورد عنوان کرد و ابراز داشت: در این چهار مرکز 250 نفر از خدمات شبانه‌روزی‌ و توانبخشی استفاده می‌کنند.
عباسی‌ با تأکید بر اینکه تجربیات سالمندان بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: با‌ید زیر‌ساخت‌های لازم فراهم شود تا ما از وجود این گنجینه‌های گرانمایه‌ نهایت بهره را ببریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 600 میلیون سالمند در جهان وجود دارد، افزود‌: در سال 2025 میلادی جمعیت سالمند جهان به یک میلیارد و 200 میلیون می‌رسد.
مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به روز جهانی‌ ناشنوا گفت‌: ناشنوایان ما در ظاهر دچار نقص عضو هستند، اما در واقع خداوند با ودیعه گذاشتن‌ گوش‌جان در وجود آنها قدرت لایزال خداوند را به منصه ظهور رسانده است.
عباسی با بیان اینکه ناشنوایان ما در استان افتخارات زیادی آفریده‌اند، بیان داشت: موفقیت‌های پی‌در‌پی آنها در عرصه‌های مختلف نشان از آن دارد که هیچ‌گاه نقص عضو ظاهری موجب عدم موفقیت نشده است.
وی مقام‌های کسب شده ناشنوایان در عرصه‌های مختلف ورزشی را از دیگر افتخارات استان کرمان دانست و تصریح کرد: بهزیستی برای کمک به مددجویان ناشنوای خود خدمات مختلفی را ارائه می‌کند و برای پیشرفت آنها ‌از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول