اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی؛

6 روستای استان مرکزی گازدار می‌شوند

خبرگزاری فارس:مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از آغاز عملیات گازرسانی و نصب انشعابات گاز شش روستا از توابع شهرستان شازند و ساوه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

6 روستای استان مرکزی گازدار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، غلامرضا مشایخی گفت: مرحله انتخاب پیمانکار اجرای نصب انشعابات گاز روستاهای ده داوود، ده‌ مهدی و ده کوثر از توابع شهرستان شازند در استان مرکزی در کمیته مناقصات این شرکت انجام شد.
وی با بیان اینکه در مناقصه مذکور 10پیمانکار با ارائه قیمت پیشنهادی برای گازرسانی به این روستاها به رقابت پرداختند، تصریح کرد: در این مناقصه شرکت «فرخ صنعت کیمیا» با مبلغ پیشنهادی 261 میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی ادامه داد: به منظور گازرسانی به این روستاهای 9 هزار و 900 متر شبکه گاز از نوع پلی‌اتیلن و فولادی و یک  عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس به ظرفیت یک هزارمترمکعبی اجرا شده است و در حال حاضر 160 عدد علمک گاز اجرا و نصب خواهد شد.
مشایخی ادامه داد: هزینه تأمین کالا و اجرای گازرسانی به این سه روستا بالغ بر 3 میلیارد و 934میلیون ریال است و مدت اجرای این مرحله از پروژه 120 روز تقویمی در نظر گرفته شده است که پس از نصب انشعابات گاز ساکنین 180خانواری روستاهای فوق از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد و سالانه 356 هزار لیتر در فرآورده‌های نفتی صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.
وی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی و نصب انشعابات گاز به سه روستا از توابع شهرستان ساوه خبر داد و بیان داشت: مرحله انتخاب پیمانکار گازرسانی به روستاهای بیوران، چمران و علی درزی از توابع شهرستان ساوه در کمیته مناقصات این شرکت انجام شد در آن 10پیمانکار با ارائه قیمت پیشنهادی برای گازرسانی به این روستاها به رقابت پرداختند که شرکت پیمان گستر آرشام با مبلغ پیشنهادی یک میلیارد و389 میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: برای گازرسانی به این روستاها یک‌هزار و 100متر شبکه گاز از نوع پلی‌اتیلن و6 هزار و 700 متر خط تغذیه گاز از نوع فولادی و یک ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس به ظرفیت 2 هزار و 500 مترمکعبی اجرا شده است.
به گفته وی 510 عدد علمک گاز و 5 هزار و 800 متر شبکه پلی اتیلن توسط شرکت پیمان گستر آرشام اجرا و نصب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: هزینه تأمین کالا و اجرای گازرسانی به این سه روستا بالغ بر 10 میلیارد و 106میلیون ریال خواهد شد و مدت اجرای این پروژه 150 روز تقویمی در نظر گرفته شده است که پس از نصب انشعابات گاز ساکنان 510 خانواری روستاهای فوق از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد و سالانه یک میلیون و 20 هزار لیتر در فرآورده‌های نفتی صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول