اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

نمایشگاه صنایع دستی در موزه باستان‌شناسی برپا شد

خبرگزاری فارس: به‌ مناسبت هفته گردشگری، نمایشگاه صنایع دستی در موزه باستان‌شناسی برپا شد.

نمایشگاه صنایع دستی در موزه باستان‌شناسی برپا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در مراسم گشایش این نمایشگاه، اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری در رشته‌های سفال، مجسمه، گلیم، نگارگری و تذهیب، قلم‌زنی، منبت، و معرق چوب به معرض نمایش گذاشته شده است.
مهرداد رئیسی افزود: این نمایشگاه از آثار 15 فارغ‌التحصیل رشته صنایع دستی برگزار شده است.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی صنایع دستی استان، توسعه و ترویج صنایع دستی و اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در موزه باستان‌شناسی برپا است.
رئیسی کاربردی کردن صنایع‌دستی بومی و قدیمی به ‌عنوان یک سبد خانوار را از مهمترین اهداف اجرایی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل برشمرد و گفت: تلفیقی کردن صنایع‌دستی قدیم به جدید با حفظ هویت و اصالت، ایجاد پیوند بین صنایع‌دستی با دانشگاه هنر، ارائه آموزش‌های لازم در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی از دیگر این اهداف به‌شمار می‎رود.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 26 رشته هنری در این استان خبر داد و افزود: بی‌شک رشته‌های بومی ریشه در فرهنگ غنی هر قوم و به‌طور خاص این استان دارد و پرداختن به آنان در اصل اشاعه یکی از عناصر مهم فرهنگی است.
وی با بیان اینکه از بخش صنایع دستی با توجه به قابلیت‌هایش حمایت لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس ماندگاری صنایع‌دستی را در توجه و گسترش به رشته‌های بومی، صنعتی و آموزش صحیح رشته‌های آموزشی می‌توان جستجو کرد.
رئیسی اشتغال‌زایی را هدف اصلی طرح‌های صنایع دستی اعلام کرد و گفت: حمایت از صنعتگران و هنرمندان برای ایجاد شغل از دیگر اهداف به شمار می‎رود.
وی تأکید کرد: اشتغال‌زایی که از طریق صنایع دستی صورت می‎گیرد با کمترین سرمایه می‎‌توان یک شغل با بازدهی بالا ایجاد کرد.
نمایشگاه آثار صنایع دستی فارغ‌التحصیلان رشته صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت هفته گردشگری برپا شد.
انتهای پیام،/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول