اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره جلوه‌های رضوی اصفهان؛

هنرمند همدانی رتبه نخست را کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی استان همدان از کسب رتبه نخست هنرمند همدانی در جشنواره جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان خبر داد.

هنرمند همدانی رتبه نخست را کسب کرد
بهجت عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: "عباس دلزنده" در ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان در رشته نازک‌کاری چوب از همدان رتبه نخست را کسب کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز اختتامیه جشنواره جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان بود، نفرات برگزیده جشنواره معرفی شدند که هنرمند همدانی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.
معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی استان همدان افزود: قلم‌زنی، خاتم‌سازی، میناکاری، کاشی، سفال، مشبک، معرق، منبت و دوخت‌های سنتی از جمله رشته‌هایی بود که در این جشنواره حضور داشتند.
وی با اشاره به اهداف جشنواره جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان اضافه کرد: آشنایی بهتر افراد جامعه با شخصیت والای امام رضا(ع)، از طریق خلق آثار هنری به ترویج آن در جامعه برای بهره‌وری هر چه بیشتر از خصایص و فضائل، سرلوحه قرار دادن خصایص امام در امور زندگی و گرامیداشت و معرفی پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا(ع) از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.
در همین راستا "عباس دلزنده" در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد:‌ در اختتامیه جشنواره جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان بنده رتبه نخست را در نازک‌کاری چوب کسب کردم.
وی تصریح کرد: اثری که در این مسابقه شرکت کرده بود، جعبه‌ای بود که در اطراف آن صلوات خاصه امام هشتم با نقره حک شده بود و مابقی جعبه نیز به صورت نازک‌کاری چوب پیاده شده بود.
این هنرمند همدانی افزود: این اثر قرار بود در سال گذشته در همین جشنواره حضور یابد اما برای اینکه به صورت قوی‌تر در جشنواره ارائه شود، به امسال موکول شد و توانست رتبه نخست را نیز از آن خود کند.
دلزنده در پایان هدف از خلق این اثر را نیز ارادت به امام رضا(ع) دانست و افزود: هنرمندان در ایجاد یک اثر به هر میزان که به امام هشتم ارادت داشته باشند به خلق آثار هنری می‌پردازند و اگر این اثر مورد توجه قرار گرفته است، میزان ارادت بنده به امام هشتم است که شاید باز نتوانستم بازگو کنم.
انتهای پیام،/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول