اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز فرماندهی قرارگاه کربلا:

انتظار شهدا اجرای مدیریت اسلامی در کشور است

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه کربلا گفت: با حرف وشعار نمی‌شود راه شهدا را ادامه داد باید مدیریت اسلامی را اجرا کنیم در غیر این صورت مدیون شهدا خواهیم بود.

انتظار شهدا اجرای مدیریت اسلامی در کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ هادی اسماعیل‌زاده ظهر امروز در همایش "نقش زن در دفاع مقدس" که در آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، مدیریت و تربیت اسلامی را خواسته و انتظار شهدا از جامعه مطرح کرد و اظهار داشت: هشت سال دوران دفاع مقدس نورانی‌‌ترین دوران تاریخ ایران است که باید از آن درس بگیریم، اینکه چگونه از بحران جنگ به سلامت گذر کردیم و مدیریت امام راحل (ره) در جنگ، همه برای ما درس است و باید این شیوه مدیریت را به دانشگاه و فضای نسل جوان تزریق کنیم.
وی به فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه جبهه دانشگاه است اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه، جبهه و دفاع همچنان باقی است. در این جبهه، اساتید فرماندهان هستند و افسران لایق و نخبه کشور در خدمت آنها علم می‌آموزند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به موضوع این همایش، تصریح کرد: تاریخ فراموش نخواهد کرد بانوانی را که در خرمشهر اسلحه به دست گرفتند و اگر نبودند این قشر جامعه در برخی موقعیت‌ها همچون جبهه کردستان و فعالیت ضد انقلاب‌ها را نمی‌توانستیم کشف کنیم.
اسماعیل زاده تاکید کرد: اگر بانوان در متن و پشت جبهه نبودند، قطعا جنگ با مشکل مواجه می‌شد و اگر در بیمارستان‌ها و امدادرسانی زنان حضور نداشتند تلفات و شهدای دفاع مقدس بیش از رقم کنونی بود.

‍* نقش زنان در پشتیبانی جبهه فراموش نشدنی است
رئیس دانشگاه شهید چمران نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آرامش امروز میهن اسلامی را مرهون خون شهیدان و تلاش ایثارگران دانست و گفت: نقش بانوان با توجه به پشتیبانی و تدارکات جنگ و تقویت روحیه رزمندگان بسیار برجسته و قابل توجه است.
حسن مروتی افزود: برخی برهه‌های تاریخ خاص هستند که به عنوان یوم ا... از آنها یاد می‌شود و دفاع مقدس از جمله این زمان‌های ویژه و درخشان در تاریخ ایران اسلامی است.
وی در ادامه به موفقیت‌های حاصل شده بعد از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در شتاب علمی، سازندگی، صنعتی و فرهنگی که امروز شاهد آن هستیم نمی‌توان نقش بانوان جامعه را منکر شد و با وجود همه تبلیغات منفی، نقش زنان در این موفقیت‌ها چشمگیر و پررنگ است.
مروتی خاطرنشان کرد: در دانشگاه هم زنان شاغل و عضو هیئت علمی نقش زیادی در ترویج روحیه ایثارگری و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانشجو بر عهده دارند و باید در این زمینه نقش الگویی خود را به خوبی ایفا نمایند تا عالمانی مسلح به سلاح دین و ایمان تربیت کنند.

* دفاع مقدس بزرگترین حماسه پس از عاشوراست
در ادامه نیز مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بانوان را سرایندگان حماسه دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس بزرگترین حادثه حماسی در تاریخ اسلام پس از عاشورا و بسان گوهری است که اگر ناشناخته بماند، از برکات آن در محرومیت خواهیم بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی افزود: آموزه‌های این سرمایه بزرگ جز با گذشت و عزم همگانی کشف نمی‌شوند و نسل حاضر موظف‌اند چون جان شیرین از آن محافظت کنند و به آیندگان بسپارند.
وی تصریح کرد: نقش زنان در دوران دفاع مقدس اگر از مردان بیشتر نبود اما کمتر هم نبود و مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بارها تلاش مادران و همسران در پشت جبهه را تحسین کرده و ستوده‌اند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه تاکید کرد: نیمی از افتخارات دوران دفاع مقدس مرهون زنان است و اگر بانوان نبودند، میدان‌های جنگ با شجاعت و ایثار آمیخته نمی‌شد وامروز هم بخشی از عملیات مبارزه با استکبار بر عهده زنان جامعه است.

×6000 جانباز زن در کشور وجود دارد
در بخش دیگری از این همایش، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به رشادت‌های بانوان در دوران دفاع مقدس همپای مردان، اظهار داشت: وجود حدود 6 هزار جانباز زن در کشور که جامعه از آنها خبر ندارد، از مظلومیت‌های این قشر است و نشان می‌دهد که بحث ایثارگری زنان در جنگ کمتر توجه و پرداخته شده است.
علیرضا مخبر دزفولی نقش همسران جانبازان را یادآور شد و گفت: اگرچه ظاهرا دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تمام شده اما در خانه جانبازان جنگ هنوز ادامه دارد و فضای ایثار و گذشت که در جامعه کمرنگ شده هنوز هم در آنجا پررنگ و با دوام و معجزه اخلاقی و روحیه این زنان است.
وی افزود: علاوه بر این، تعداد قابل توجهی بانوی آزاده نیز در میهن اسلامی داریم که دوران سخت اسارت را در زندان‌های عراق سپری کردند و برای جامعه هنوز آن طور که شایسته است معرفی نشده‌اند.
مخبردزفولی نقش همسران شهدا در تربیت فرزندان، انگیزه بخشی همسران، مادران، خواهران در رزمندگان در دوران جنگ، زنان در ثبت ارزش‌های دفاع مقدس، پرستاری و امدادرسانی در پشت جبهه، حضور زنان در متن جنگ و تحمل آثار و عوارض آن را از دیگر نقش‌های بانوان و بسیار قابل تامل در دوران دفاع مقدس نام برد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول