اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فناوری سازمان بسیج دانش‌آموزی خبر داد:

فعالیت 300 هزار وب‌سایت فارسی‌زبان علیه ایران

خبرگزاری فارس: رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور از فعالیت 300 هزار وب‌سایت فارسی‌ زبان علیه باورهای ملی و اعتقادی ایران خبر داد.

فعالیت 300 هزار وب‌سایت فارسی‌زبان علیه ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مهدی جعفری ظهر امروز در همایش نهضت روشنگری که با حضور مربیان پرورشی، دبیران بینش اسلامی و مربیان آمادگی دفاعی این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه بررسی آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی به عنوان یکی از اثرگذارترین عنصرهای جنگ نرم ضروری است، اظهار داشت: خواسته یا ناخواسته این فضای مجازی در جامعه ما تاثیر خود را گذاشته است.
وی با بیان اینکه قرارداشتن فضای مجازی تحت اختیار استکبار موجب بهره‌برداری آنها از این تکنولوژی می‌شود، افزود: این طبیعی است که آنها از قدرتی که در اختیار دارند برای القای خواسته‌های خود استفاده می‌کنند.
جعفری ادامه داد: فضای مجازی به قدری پیشرفته است و طرفدار دارد که تنها در سایت فیس‌‌بوک 800میلیون نفر عضویت دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه ما خواسته یا ناخواسته در فضای مجازی حضور داریم، گفت: باید تهدیدات و آسیب‌هایی که از این طریق به جامعه ما وارد می‌شود را بشناسیم تا بتوانیم راهکاری برای مقابله با آنها پیدا کنیم.
رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان با اعلام اینکه فضای مجازی به دلیل جهانی و فرامرزی بودن دارای خصوصیات مشترک با جنگ نرم است، یادآور شد: در این نظام فیلترینگ نمی‌تواند کارآیی داشته باشد.
 
* عضویت 17میلیون ایرانی در فیس‌بوک
وی با اعلام اینکه 17میلیون ایرانی در سایت فیس‌بوک عضویت دارند و به نوعی در این سایت زندگی می‌کنند، گفت: این در حالی است که این سایت در ایران فیلتر است.
به گفته وی آزادی ارتباطات و اطلاعات در فضای سایبری به گونه‌ای است که هیچ محدودیتی قادر نیست آن را کنترل کند.
جعفری با اشاره به اینکه مهم‌ترین آسیب ناشی از فضای مجازی یا سایبری آسیب‌های فرهنگی است، افزود: مهم‌ترین موضوعی که این فضا در ارتباط با کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اعتقادی به کار گرفته است از بین بردن اعتقادات دینی در ایران است.
وی با تاکید بر اینکه در این فضای بزرگ، فضای مجازی سعی دارد فرهنگ‌های کم‌حضور مانند ایران را در میان نسل جوان کمرنگ کرده و از میان بردارد، یادآور شد: بدون حضور ما کسانی که خارج از محدوده ما به فرزندان ما خدمات ارائه می‌دهند حضور کامل دارند.
 
* فعالیت بیش از 2 میلیون وب‌سایت منهای 18
جعفری با اعلام اینکه حضور ما در فضای مجازی در اندازه صفر است، گفت: این درحالی است که بیش از ۲ میلیون وب سایت منهای 18 سال در دنیای مجازی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه بیش از 300 هزار وب سایت به زبان فارسی علیه باورهای ملی و اعتقادی ما شبه ایجاد می‌کنند، افزود: تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری در میان نسل جدید از مهم‌ترین فعالیت‌های این وب‌سایت‌ها است.
 
* والدین و مربیان به شبهات اینترنتی واقف نیستند
این مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از شبهاتی که امروز در این فضای مجازی علیه اسلام منتشر می‌شود از زبان خودمان با تکیه بر روایات و احادیث عنوان می‌شود، ابراز داشت: هنوز بسیاری از والدین و مربیان نمی‌دانند که این شبهات در ذهن جوان ایجاد شده و پس از دو تا سه سال در زمان‌های حساس این جرقه‌ها علنی می‌شود.
جعفری با اشاره به گسترش محصولات فرهنگی منحط غربی گفت: بازی‌های رایانه‌ای، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی خاص از جمله این محصولاتی هستند که با اهداف کاملا خاص سیاسی و فرهنگی در نسل جوان ما رسوخ داده می‌شوند.
 
* هزینه 97میلیون دلاری آمریکا برای یک بازی
وی با نمایش قسمت‌هایی از بازی باترفیلد سه عملیات گیوتین گفت: برای ساخت این بازی سه سال زمان صرف و 97 میلیون دلار هزینه شده و داستان بازی درگیری منافقین است که در خیابان‌های تهران با امریکایی که خود آنها را بر سرکار آورده‌اند را به نمایش می‌گذارد.
رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان ادامه داد: در این فیلم این فقط ایرانی‌ها هستند که در خیابان کشته می‌شوند.
 
* بازی‌های رایانه‌ای سیاسی به دنبال روان خشونت‌طلبی

این مسئول با بیان اینکه تیپ بازی‌های سیاسی رایانه‌ای به دنبال گسترش خشونت و خشونت‌طلبی در ذهن فرزندان ما هستند، تصریح کرد: اگرچه بنیادی برای رده‌بندی گروه‌های سنی فیلم‌ها و بازی‌ها ایجاد شده،‌ اما مخاطب اصلی این فیلم همین نوجوانان هستند.
جعفری با اشاره به اینکه غرب با رواج این بازی‌ها به دنبال آماده کردن ذهن نسل جدید ما براساس خواسته‌های خود است، گفت: چطور می‌شود بازی مثل عملیات گیوتین که 10 روز از ورود آن به بازارهای جهانی می‌گذرد و در آمریکا 70 هزار تومان به فروش می‌رسد در ایران به سرعت رمزشکنی شده و به قیمت 500 تومان به دست جوان و نوجوان ایرانی می‌رسد.
وی ترویج مضامین غیراخلاقی در فضای مجازی را از دیگر تلاش‌های این فضا برای انحطاط اخلاقی در ایران و جامعه اسلامی عنوان کرد و اذعان داشت: کسی نمی‌تواند باور کند که کشور اسپانیا که امروز مهد فراماسونری، گیتار، آواز و هم‌جنس‌گرایی است زمانی مهد اسلام در اروپا بود.
انتهای ‌پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول