اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رودهن؛

نخستین سایت پینت بال شرق تهران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین سایت ورزش پینت بال شرق استان تهران در شهر رودهن به بهره‏برداری رسید.

نخستین سایت پینت بال شرق تهران افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز نخستین سایت ورزشی پینت بال شرق استان تهران با حضور فرماندار دماوند، بخشدار رودهن، شهردار، رئیس تربیت بدنی بخش رودهن و دیگر مسئولان محلی افتتاح شد.
این سایت به همت تربیت بدنی بخش رودهن و پیگیری‏های دیگر مسئولان شهرستان دماوند با هدف توسعه ورزش در این بخش با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان و مشارکت بخش خصوصی به بهره‏برداری رسیده است.
پینت‌ بال از جمله ورزش‏های نوینی است که شرکت کنندگان در قالب دو گروه مجزا سعی در حذف یکدیگر با شلیک گلوله‌‏های رنگی توسط تسلیحاتی مخصوص دارند.
در این ورزش مهیج، گلوله ژلاتینی مملو از رنگ‏های خوراکی موجود در کپسول تفنگ مخصوص مارکر به سوی هدف مورد نظر (حریف) پرتاب و پس از برخورد منهدم می‏شود.
حریف رنگی شده به عنوان بازیکن اخراجی از میدان تلقی و تا حذف آخرین نفر از یک تیم، نبرد در این میدان جنگ فانتزی همچنان ادامه می‏یابد.
‏این تنها یکی از صدها سناریوی قابل اجرا در پینت بال است؛ چراکه تیم‏های متقابل می‏توانند به سلیقه شخصی و با قوانین مورد تایید یکدیگر نظیر تسخیر پرچم، حذف کامل بازیکنان تیم حریف، دفاع یا حمله به یک نقطه یا منطقه خاص، کشف اشیای مهم پنهان در محوطه بازی در چند ثانیه، ساعت‌ و یا حتی روز بر لذت خود بیفزایند.
این ورزش به دلیل هیجان بسیار و نیاز به ضریب هوشی بالا به عنوان دومین ورزش مهیج جهان و شطرنج زنده مطرح است.
پینت بال از سال ۱۳۸۲ وارد کشور ایران شد و برگزاری چندین لیگ غیررسمی را نیز به خود دید تا اینکه در سال ۱۳۸۷ نخستین لیگ رسمی ایران برگزار شد.
این لیگ هر ساله در چهار دوره و در قالب دسته برتر و دسته دوم برگزار می‏شود.
پینت بال برای نخستین بار در سال ۱۹۸۱ میلادی در قاره آمریکا برگزار شد که در آن از نفت به جای رنگ در کپسول سلاح استفاده می‏شد.
در میدان بازی موانع پراکنده مصنوعی یا طبیعی مختلفی وجود دارد که بازیکنان از آن به عنوان سنگر در انواع بی‏شمار استراتژیک بازی مورد استفاده قرار می‌دهد.
در بسیاری از مناطق جهان می‏توان نمونه‏های متنوعی از این ورزش را مشاهده کرد اما در همه آنها استفاده از پوشش‏های امنیتی مخصوص، محافظ ماسک‌ صورت و تنظیم فشار پرتاب سلاح امری الزامی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول