اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته نیروی انتظامی؛

مانور موتورسواران پلیس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: مانور موتورسواران پلیس به منظور نهادینه کردن استفاده از کلاه ایمنی همزمان با هفته نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

مانور موتورسواران پلیس برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی توکلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی از 13 مهرماه با شعار « سهم من در امنیت و آرامش » آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: امنیت در مفهوم کلی برآیند تعامل سه بخش حاکمیت، مردم و پلیس است، اگر نا امنی در قسمتی حاصل شود، ناشی از کج‌ کارکردی یکی از این سه عنصر است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: امروز اگر جرمی صورت می‌گیرد، تنها به سبب کوتاهی نیروی پلیس نیست، بلکه نقش نهادهای مختلف در این زمینه باید بررسی شود.
توکلی با اشاره به رابطه عکس جرایم و سطح تحصیلات خاطرنشان کرد: افزایش سطح تحصیلات، گرایش به جرم را کاهش می‌دهد و این خود نشانگر نقش نهادهای آموزشی است که هرچه موفق‌تر عمل کنند جامعه امن‌تری خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: اگر این فرهنگ نهادینه شود که تمام اجزای حاکمیت وظایف ذاتی خود را انجام دهند و مردم با حقوق خود آشنا باشند به طور یقین جامعه سالمی خواهیم داشت.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اعلام نامگذاری روزهای هفته نیروی انتظامی بیان کرد: 13 مهرماه به نام مردم، جامعه و حاکمیت با گرایش پیشگیری اجتماعی، مشارکت عمومی در راستای امنیت و آرامش نامگذاری شده است.
به گفته توکلی، پنج‌شنبه دومین روز از هفته نیروی انتظامی به نام پلیس با گرایش پلیس مومن، متعهد و ایثارگر نامیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: روز جمعه 15 مهر، به نام جامعه و مردم با گرایش جامعه ایمانی در راستای حفظ ارزش‌ها و به ترتیب از شنبه 16 تا 19 مهرماه پایان هفته انتظامی به نام مردم، خانواده، مدرسه و نهادهای اجتماعی، پلیس دانش‌محور و دانش‌پژوه، پلیس مقتدر، هوشمند و حرفه‌ای در امر امنیت و آگاهی، حکومت با گرایش پلیس و قانون در راستای حفظ امنیت و آرامش نامگذاری شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) از نخستین برنامه‌های آغاز هفته نیروی انتظامی است که کارکنان نیروی انتظامی استان با حضور در بیت امام خمینی(ره) و دفتر مقام معظم رهبری با آرمان‌های ولایت تجدید میثاق می‌کنند.
توکلی با بیان اینکه در این ایام نمایشگاه مجازی و شهری افتتاح می‌شود، یادآور شد: همچنین نمایشگاه‌های تخصصی با نمایش عکس، اسلاید و گزارش‌های آماری در سه نقطه شهر برپا می‌شود.
وی برگزاری همایش با حضور شرکت‌های خدمات و مراقبتی استان، نشست با اصناف، برگزاری همایش ائمه جماعات و رابطان فرهنگی مساجد در رابطه با مقابله با جنگ نرم، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری مانور موتورسواران پلیس به منظور نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز و ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان و ... از برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به نواخته شدن زنگ‌ انضباط اجتماعی در هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در کنار حضور مسئولان نیروی انتظامی استان در مدارس، دانش‌آموزان نیز در مرکز 110، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.
توکلی در بخش دیگری از سخنان خود، به افتتاح پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: 52 واحد مسکونی در منطقه پردیسان، 32 واحد خانه سازمانی و همچنین یک کلانتری شهری در خیابان ایستگاه در این هفته افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان گفت: در بحث زیرساخت‌ها، 10 میلیارد تومان به منظور احداث ساختمان‌های اداری اختصاص داده شد.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: تجمیع عمده ستاد فرماندهی، بازسازی 50 درصد از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، افزایش 30 درصد توان دستگاه‌ها با افزایش ساختار و نفرات رویکرد مثبتی بوده که حاصل سفر مقام معظم رهبری به قم است.
توکلی افزود: در سفر ایشان به شهر قم راه‌اندازی چهار کلانتری در دستور کار قرار گرفت، که یک کلانتری در منطقه نیروگاه در سال گذشته افتتاح شد.
وی اظهار داشت: کلانتری دوم در هفته نیروی انتظامی واقع در خیابان ایستگاه، کلانتری سوم در شهرک قائم در دو تا سه ماه آینده و کلانتری چهارم در شهرک قدس در سال آینده افتتاح می‌‌شود.
انتهای پیام،/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول