اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه کرامت؛

حجت‌الاسلام صدیقی در جمع مردم کرمان سخنرانی می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: چهارشنبه شب هفته جاری به مناسبت دهه کرامت حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در جمع مردم کرمان در سالن شهدای کارگر سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی در جمع مردم کرمان سخنرانی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: برگزاری جشن‌های مردمی "زیر سایه خورشید" از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.
وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های مختلف در این دهه سراسر شور و شادی و شعف در اقصی نقاط کشور افزود: برای اجرای این جشن‌ها در استان کرمان ما هم در کنار دیگر استان‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ایم.
رضایی با اشاره به سابقه برگزاری سه ساله این جشن در استان کرمان با حضور خدام آستان قدس رضوی (ع) خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید انتقال فرهنگ رضوی به نقاط مختلف کشور و بهره‌مند‌سازی مردم از این حرکت فرهنگی با عمق بخشیدن به معارف امام رضا (ع) است.
وی با اعلام اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید با ورود خادمان حرم امام رضا (ع) به استان و حضور در جشن "شکوفه‌های نور" ویژه دختران، فردا 12 مهر در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آغاز می‌شود، گفت: حضور در مسجد جامع شهر کرمان که از مساجد مهم کشور است از دیگر برنامه‌های خدام امام رضا (ع) است.
رضایی دیدار خادمان حرم امام رضا (ع) با خانواده معظم شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان‌های فاطمة‌الزهرا (س) و سیدالشهدا (ع) عیادت از جانبازان و ایتام در مراکز نگهداری آنان و در آسایشگاه‌های مربوطه را از دیگر برنامه‌های این جشن خواند و بیان داشت: در این دیدارها خدام، هدایای متبرک به آستان قدس رضوی را به عیادت شدگان تقدیم می‌کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه جشن بزرگ زیر سایه خورشید چهارشنبه‌ شب 13 مهر ماه جاری در سالن شهدای کارگر کرمان با به اهتزاز در آوردن پرچم سبز گنبد نورانی حضرت ثامن‌الحجج (ع) برپا می‌شود، عنوان کرد: در این برنامه که پیش‌بینی حضور 6 هزار نفر در آن شده است، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنرانی می‌کند.
وی از اهدای 55 هدیه معنوی به نیت سن شریف امام رضا (ع) از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس به قید قرعه به شرکت کنندگان این جشن خبر داد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، حضور خادمان رضوی (ع) در گلزار شهدای کرمان و ادای احترام به مقام والای شهیدان در عصر پنجشنبه 14مهر ماه جاری همراه با شستشوی قبور مطهر شهدا با گلاب معطر حرم امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های این جشن در کرمان اعلام کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین اینکه ترویج فرهنگ رضوی، سن و سال خاصی را شامل نمی‌شود، ترویج این فرهنگ همراه با آشنائی با آداب صحیح زیارت را در میان دانش آموزان و دانشجویان مهم خواند و ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای حضور خدام در مدارس و دانشگاه‌های کرمان در راستای همین هدف است.
وی با اشاره به حضور خدام در تعدادی از مدارس استان کرمان تصریح کرد: حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در جشن "آفتاب مهربانی" که پنجشنبه‌ شب 15 مهر ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با حضور دانشجویان و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌ها است.
رضائی اذعان داشت: دانشجویان می‌توانند بهترین مبلغ برای فرهنگ رضوی باشند و امیدوارم در کنار برنامه‌های شادی‌آفرین این ایام، بستر مناسبی هم برای ترویج این فرهنگ فراهم شود.
وی افزود: کاروان زیر سایه خورشید در صبح آدینه این هفته و با حضور در مراسم پر فیض دعای ندبه، فضای شهرستان بم را معطر به نام و ذکر امام رضا (ع) می‌کند.
وی بیان داشت: جشن‌های زیر سایه خورشید در استان کرمان به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری عاشقان فرهنگ و ترویج اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، چهارمین دوره جشن‌های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر و روستا از 22 استان و برای نخستین بار امسال در لندن و کاظمین با حضور خادمین حرم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) از هفت تا 17 مهر جاری به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول