اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دری‌نجف‌آبادی:

دولتمردان بحرین دعوت علما را اجابت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولان و دولتمردان بحرین به جای مجادله و تقابل با مردم، دعوت علما را اجابت کنند.

دولتمردان بحرین دعوت علما را اجابت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی‌ دری‌نجف‌آبادی در پیامی به مردم بحرین که امروز نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، آورده است: مردم شریف کشور مسلمان و برادر بحرین؛ پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر را به آن مردم فداکار و عاشق اهل بیت(ع) تبریک و تهنیت عرض کرده و قبولی طاعات، عبادات و مجاهدات دوستداران خاندان پیامبر(ص) و حامیان قرآن و اسلام را از خداوند منان مسئلت دارم.
در این پیام آمده است: در ارتباط با وقایع چند ماه گذشته کشور شما، انتظار این بود که دولت بحرین به خواسته‌های به حق مردم شریف آن سرزمین لبیک اجابت گفته و حقوق شرعی و قانونی و اخلاقی مردم را به رسمیت بشناسد و دست از مجادله و ستیز بردارد، اما متاسفانه دولتمردان بحرین نه تنها اینکار را نکردند، بلکه به جای آنکه از سرگذشت دیگران عبرت بگیرند با تندی و تهمت نسبت به بزرگان و علما برخورد می‌‌کنند.
این پیام می‌افزاید: اخیرا شاهد آن هستیم که یکی از وزرای آن دولت که باید پاسدار عدالت و تقوا باشد به آیت‌الله حاج شیخ عیسی قاسم دامت توفیقاته که شخصیتی اخلاقی، صادق، خدوم و حامی عدالت و وحدت در بحرین است، اسائه ادب روا داشته که جای بسی تاسف و گلایه دارد.
امام جمعه اراک در پیام خود آورده است: آیا به راستی پاسخ حق گویی، حق‌طلبی و عدالت خواهی، تندی و خشونت است؟ مگر سنگر نماز جمعه برای اصلاح امور دین و دنیای مردم نیست؟ مگر خطابه و منبر رسول‌الله پایگاه تنویر افکار عمومی و دفاع از اسلام و مسلمانان نیست؟ و اگر امامان جمعه و علمای اسلام از حق و عدالت دفاع نکنند پس چه کسی از حقوق مظلومان و اسلام عزیز دفاع کند؟
دری‌نجف‌آبادی در ادامه این پیام تاکید کرده است: براستی اگر تفسیر دین بر عهده علما و فقهای اسلام است که چنین است چرا زورمداران در وظایف علما دخالت می‌کنند؟ و چرا با محدود کردن و تهدید علما عملی که بر خلاف اسلام و اخلاق است را مرتکب می شوند؟آقایانی که مدعی دموکراسی و آزادی هستند آیا نباید از سرنوشت دیکتاتورهای ساقط شده درس بیاموزند؟
در این پیام آمده است: اینجانب با شناختی که از جناب حاج شیخ ‌عیسی قاسم دارم در رفتار ایشان جز اخلاق، ادب، احترام به قانون، رعایت حقوق مردم  و دعوت به سلم و صلح و صفا و خیر مردم بحرین سراغ ندارم، بنابراین از مسئولان مربوط و دولتمردان بحرین می‌خواهم که به جای مجادله و تقابل با مردم، دعوت علما را اجابت کرده و حقوق ایشان را به رسمیت بشناسند و به خواسته‌های به حق مردم پاسخ مثبت دهند و بدانند که تهدید و ارعاب به جایی نخواهد رسید والقسرلایدوم.
در ادامه این پیام آمده است: آنچه اینجانب بیان داشتم از سر خیرخواهی و دلسوزی است و امیدوارم دلسوزی علما و بزرگان مورد توجه قرار گیرد و از باب النصیحه لائمه المسلمین به حساب آید، البته همه ما باید خود را برای روز حساب و مواخذه الهی آماده کنیم که خداوند سریع‌الحساب است. خداوند اسلام و مسلمین را نصرت عنایت فرماید و شر دشمنان اسلام و استکبار جهانی و صهیونیسم را از بلاد اسلامی قلع و قمع فرماید.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول