اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

جمهوری اسلامی ایران تسلی‏بخش مردم بحرین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: تنها ندایی که تسلی‏بخش مردم بحرین است، از جمهوری اسلامی ایران شنیده می‏شود.

جمهوری اسلامی ایران تسلی‏بخش مردم بحرین است
به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین وحدت‏بخش نمازجمعه که با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کلمه تعاون مورد دقت قرار گرفته و با دو نگاه به آن پرداخته شده است.
وی گفت: در یک نگاه قرآن تاکید داشته که هیچ گاه جامعه اسلامی نباید در رابطه با گناه همیاری داشته باشد.
امام جمعه دماوند ادامه داد: قرآن با توضیح در مورد تعاون کلمه "بر" یعنی نیکی را مطرح می‏کند و تاکید دارد که همه همیاری‏ها باید در زمینه نیکی باشد.
علاءالدینی اضافه کرد: کلمه "بر" مصادیق زیادی را در بر می‏گیرد که در همه حوزه‏های فردی، اجتماعی، سیاسی، اخروی، دنیوی و ... این کلمه ربط پیدا می‏کند.
وی افزود: جامعه اسلامی باید تلاش خود را معطوف گسترش نیکی‏ها و ارتباط با خداوند قرار دهد.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: قرآن می‏فرماید که به مقام "بر" نمی‏رسید مگر اینکه از داشته‏های خود انفاق و خویشتن‏خواهی را به خداخواهی و دیگرخواهی تبدیل کنید.
علاءالدینی تاکید کرد: اگر جامعه‏ای به فرهنگ قرآن برعکس عمل کند و رواج‏دهنده گناه شود، مطمئناً آن جامعه روی سعادت را نخواهد دید و هر روز که بگذرد به چالش‏های بیشتری دچار می‏شود که نمونه آن را امروز در غرب می‏بینیم.
وی همچنین به سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع در 88 سال قبل به دست وهابیان اشاره کرد و گفت: وهابیت به عنوان ولد نامشروع قدرت‏های غربی با افراطی‏گری بزرگ‌ترین هدف خود را تخریب در جامعه اسلامی از طریق مقابله با مذهب شیعه قرار داده و با تخریب بقاع متبرکه بقیع داغ بزرگی بر قلب ملت شیعه گذاشت.
امام جمعه دماوند ادامه داد: از چنین کسانی امروز هم بعید نیست که دستان خود را به خون بی‏گناهانی آلوده و عید فطر مردم را خونین کنند.
علاءالدینی با اشاره به قیام مردم بحرین اضافه کرد: امروز تنها ندایی که تسلی‏بخش مردم بحرین است، از جمهوری اسلامی ایران شنیده می‏شود.
وی همچنین بر لزوم پررنگ‏تر شدن مسائل بحرین در سال جهاد اقتصادی و هفته تعاون تاکید کرد.
امام جمعه دماوند همچنین به 17 شهریور ماه اشاره و تصریح کرد: تنها این روز نماد حضور پرحماسه مردم کشورمان نیست بلکه هم قبل و هم بعد از پیروزی انقلاب 17 شهریور مظاهر فراوانی دارد.
علاءالدینی با بیان اینکه 17 شهریور ماه هم بیدارکننده و هم آموزنده است، تاکید کرد: این آموزندگی هم برای دوستان و هم برای دشمنان است.
وی گفت: این روز برای دوستان آموزنده است از این لحاظ که جوانان با آشنایی با اهداف روز 17 شهریور ماه، جانانه از آن دفاع کنند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: همچنین این روز درسی برای دشمنان است که بدانند ارعاب در مقابل ایمان، عقیده و عزم ملت‏ها نه تنها توقفی بر حرکت ندارد بلکه باعث مستحکم‏تر شدن عقاید ملت‏ها خواهد شد.
علاءالدینی اضافه کرد: 17 شهریور ماه نشان داد که نهضت عقیده از هیچ قدرتی هراس ندارد.
امام جمعه دماوند همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهیدان آیت‏الله قدوسی و آیت‏الله دستجردی که به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند، یاد این دو شهید بزرگوار را گرامی داشت.
علاءالدینی همچنین از حضور پرشور مردم شهرستان دماوند در راهپیمایی روز قدس و نماز پرشکوه عید سعید فطر قدردانی کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول