اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان برجسته تئاتر در مازندران:

بیمهری به نمایش تئاتر در بابل

خبرگزاری فارس: کارگردان برجسته تئاتر در مازندران با اظهار گلایه‌ای گفت: مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل برای نمایش تولیدات تئاتر در این شهرستان همکاری نمی‌کنند.

بیمهری به نمایش تئاتر در بابل
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، کارگردان تئاتر خاله سوسکه با ارسال طوماری به دفتر خبرگزاری فارس که به امضا نویسنده و بازیگران این تئاتر رسیده است از عدم حمایت رئیس فرهنگ و ارشاد بابل از تئاتر خاله سوسکه به شدت انتقاد کرد.
هانی خیرالله‌پور افزود:  در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی هنرمندان تئاتر بابل نداشتن جا و مکان مناسب و نداشتن اسپانسر و پشتوانه مالی است.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای تئاتر خاله سوسکه بیشتر شهرهای مازندران از جمله بابلسر و آمل حاضر شدند سالن تمرین در اختیار ما قرار دهند ولی رئیس فرهنگ و ارشاد بابل درصورتی حاضر شد سالن تمرین در اختیار ما قرار دهد که پول آب، برق و گاز و تلفن را خودمان پرداخت کنیم.
خیرالله‌پور بیان داشت: ارشاد بابل از ما تعهد گرفته هیچگونه سر و صدایی به هنگام تمرین ایجاد نکنیم در حالی که نقش بچه‌ها در تئاتر خاله سوسکه این است شعر بخوانند و با صدای بلند تمرین کنند.
وی تصریح کرد: رئیس فرهنگ و ارشاد بابل تهمت عدم رعایت شئونات اخلاقی به ما زده و بیان داشته در مکانی که دختر و پسرها به صورت مختلط فعالیت می‌کنند قابل کنترل نیست.
خیرالله‌پور افزود: رئیس فرهنگ و ارشاد بابل در حالی برای ما بهانه‌تراشی می‌کند که گروه دیگری از هنرمندان تئاتر بابل در بهترین سالن ارشاد بابل در حال تمرین هستند و حسینی علت این کار را آوردن نامه از وزارتخانه معتبر اعلام کرده است.
وی تصریح کرد: حسینی بیان داشته اگر شما هم می‌خواهید از سالن ارشاد استفاده کنید از وزارتخانه مربوطه نامه بیاورید.
خیرالله‌پوربیان داشت: به خاطر کم بودن سن هنرمندان تئاتر خاله سوسکه و نداشتن معرف معتبر، هیچ ارگان و سازمانی حاضر نیست به ما کمک کند و حتی لباس تئاتر خاله سوسکه را بازیگران با هزینه شخصی خودشان تهیه کردند.
وی عدم اعتماد و حمایت مسئولان را یکی از مهم‌ترین مشکل هنرمندان جوان تئاتر بابل برشمرد و افزود: اعتماد نداشتن مسئولان و زدن برچسب بی‌تجربگی یکی از مشکلات اصلی ما بوده که تاثیر بسیار منفی بر روی بازیگران این تئاتر داشته است.
خیرالله‌پور تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از ما خواسته علیه ارشاد بابل شکایت نامه‌ای تنظیم کنیم که ما این شکایت را تنظیم کرده و به ارشاد استان ارجاع دادیم ولی تاکنون اتفاق خاصی صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تئاتر خاله سوسکه تا دو هفته دیگر روی صحنه می‌رود اما تاکنون مجوز کتبی  اجرای این تئاتر از سوی ارشاد صادر نشده و تنها مجوز شفاهی به ما دادند.
خیرالله‌پور تصریح کرد: در حال حاضر تئاتر خاله سوسکه به دلیل سنگ‌اندازی و عدم حمایت مسئولان ارشاد بابل در قائمشهر به روی صحنه می‌رود.
به گزارش فارس، این طومار به امضای ابوالفضل شانه‌بندپورکارگردان رادیویی، دوبلور و بازیگر و کارگردان معروف صدا و سیمای مرکز تبرستان به عنوان سرپرست تئاتر خاله سوسکه، شهرام شریفی دستیار کارگردان، مهدی شانه‌بندپور مشاور هنری، مهدی بابلی، بازیگردان، هاجر امام قلی پور منشی صحنه، طراح لباس و گریم، الهام پوسف‌پور، سحر وصالی، زینب جبلی، فاطمه جباری، هاجر امام قلی‌تبار بازیگران خاله سوسکه رسیده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول