اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواستی از رئیس جمهور؛

همدان را به همدانی‌ها بسپارید

خبرگزاری فارس: یکی از عمده مشکلاتی که در سال‌های اخیر مانع پیشرفت و توسعه مناسب استان همدان شده، کمرنگ شدن حضور مدیران بومی در سطوح مختلف اداری استان است.

همدان را به همدانی‌ها بسپارید
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در چند سال اخیر شاهد حضور بیش از پیش مدیران غیربومی در سطح ادارات استان همدان بوده‌ایم که در مجموع می‌توان گفت حاصل مثبتی را برای استان در پی نداشته است.
گسیل مدیرانی کم سابقه و نه چندان قوی از استان‌های همجوار در شرایطی که همدان خود ذائقه مدیر پروری دارد و در سطوح مختلف تاکنون مدیران موفق و بزرگی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده، تنها از روی ارتباطات و سلایق شخصی و نه در راستای پیشرفت و توسعه استان صورت پذیرفته است.
حالا که سیاست بر کنار ماندن مدیران لایق بومی استان همدان است، چگونه مدیرانی موفق و با سابقه از استان‌های پیشرفته و بزرگ‌تر چون تهران، اصفهان، آذربایجان غربی یا خراسان که حب و بغض منطقه‌ای ندارند، به همدان منتقل نمی‌شوند تا با تجربه‌ بالا و مثبتی که دارند، موجب آبادانی و پیشرفت همدان شده و ایده‌های قبلی اجرا شده در آن استان‌ها را در همدان اجرایی کنند.
همدان چه در گذشته و چه در حال مدیران موفق و دلسوزی را داشته که در سطوح بالای کشور موفق عمل کرده‌اند؛ دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی که اکنون در کابینه دولت دهم حضور دارد، نمونه زنده یکی از این مدیران است.
همین مسئله نشان می‌دهد این خطه از ایران مدیران توانای زیادی در خود دارد که می‌توانند موجب پیشرفت استان همدان شوند و مسلماً با تعصب و عرقی که نسبت به زادگاه خود دارند، می‌توانند بسیار سریع‌تر گام‌های ترقی استان را بردارند.
برخلاف عنوان زیبنده و بحق "پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین" که بر همدان نهاده شد، متاسفانه همدان از ابعاد عمرانی، فرهنگی و اجتماعی؛ پیشرفت و توسعه چندانی نداشته و توجهاتی درخور این عنوان به آن صورت نمی‎‌گیرد.
از گذشته گفته‌‍‌اند که حق گرفتنی است و جدای از درخواستی که از رئیس جمهور و هیئت دولت در راستای توجه بیشتر به دارالمومنین و دارالمجاهدین داریم، تقاضا داریم در سفر اخیر به همدان، توجهی ویژه بر نحوه انتخاب مدیران در سطح این استان، میزان حضور مدیران بومی در سطح ادارات، ارزیابی عملکرد مدیران غیربومی و چگونگی پیشرفت پروژه‌ها داشته باشند و مدیرانی را برای استان برگزینند که به دنبال گرفتن حق استان همدان باشند.
اینکه در دو دولت متوالی دهم و نهم، همواره استان همدان از مدیران غیربومی بهره‌مند بوده، به ذهن این را می‌آورد که آیا از نظر رئیس جمهور، همدان و همدانی که همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده و از استان‌های پیشگام در حمایت از ولایت و رهبری در تمام صحنه‌ها حضور داشته، انسان‌هایی لایق ندارد که همواره بر حضور مدیران غیربومی در این استان تاکید شده است.
خواسته همدانی‌ها از رئیس جمهور انتخاب مدیران توانمند بومی برای استان است که با تعصب پیگیر حقوق همدان باشند و در جهت آبادانی جای جای استان بدون دامن زدن به تبلیغات و قیل و قال زیاد، بکوشند.
همدان مدیران توانمند زیادی دارد که خیلی از آنها در بدنه دولت در بخش‌های مختلف کشور برای ساکنان آن مناطق زحمت کشیده و افتخار‌آفرینی می‌کنند.
سؤال اینجاست که چرا نباید شرایط به گونه‌ای مهیا باشد که این افراد توانمند در وطن خود خدمت کنند و حاصل زحماتشان در زادگاه خودشان متبلور شود.
نگاهی به گذشته همدان و مقایسه آن با استان‌های بزرگ و شهرهای بزرگ کشور در زمان حال، بر عقب‌ماندگی استان نسبت به آن استان‌ها دلالت دارد؛ همدان در گذشته مرکزیت چاپارخانه غرب را داشته و یک مرکز اقتصادی قوی بوده اما اکنون به سبب بی‌توجهی و عدم پیگیری، این میدان رقابت را وانهاده است، البته کارهایی صورت گرفته اما مسلم است که حق مردم همدان بسیار بیشتر از اینها بوده است.
نبود بسیاری از کارخانجات و صنایع بزرگ و مادر، نظیر یک کارخانه خودروسازی که سالهاست مردم همدان انتظار راه‌اندازی آن در این استان را دارند یا حتی عدم وجود خط آهن که انتقال آن به همدان با کندی بسیار پیش می‌رود، در شرایطی که بسیاری از مردم کشور در نقاط مختلف و حتی بسیاری از روستاهای کوچک که در سر مسیر راه‌آهن قرار گرفته‌اند، نبود فرودگاهی با امکانات و شرایطی منطبق بر فرودگاه‌های معتبر کشور و موارد رفاهی بسیاری از این قبیل شایسته "پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین" نیست.
شاید اگر در این سال‌ها مدیرانی بومی در راس امور بودند، با پیگیری‌هایی که می‌کردند، اکنون همدان از همه این امتیازات برخوردار بود.
مردم همدان همواره در طول تاریخ انسان‌های مظلوم و ساکتی بوده‌اند و سکوت آنها در برابر بسیاری از کاستی‌ها نشانه رضایت نیست.
از رئیس جمهور انتظار می‌رود که در سفر این هفته به استان همدان با این رویکرد قدم بر این خطه گذاشته و تصمیمات تاثیر‌گذاری که بر همه مردم همدان مشخص شود، اتخاذ کند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول