اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

رسانه‌ها به اخبار تعلیم و تربیت بیشتر بپردازند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: رسانه‌های گروهی باید مسائل مربوط به تعلیم و تربیت را به طور جدی دنبال کنند.

رسانه‌ها به اخبار تعلیم و تربیت بیشتر بپردازند
نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در نخستین روزهای سال تحصیلی 91 _ 90 قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: باید رسانه‌های جمعی به ویژه مطبوعات محلی در راستای کیفی‌سازی برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش تلاش کنند چرا که آینده کشور در گروی خدمت‌رسانی مناسب مسئولان آموزشی است.
وی افزود: رسانه‌ها باید بخشی از مطالب خود را به مسائل مربوط با دانش‌آموزان اعم از راهکار ارتقای مهارت‌های فکری‌، توانایی‌های علمی اختصاص دهند همچنین والدین و مربیان را به شکل موثر با شیوه‌های نوین آموزشی آشنا کنند.
این مسئول با بیان اینکه مسائل فرهنگی باید بیش از سایر موضوع‌ها مورد توجه دست‌اندرکاران مطبوعات قرار گیرد، ادامه داد: نشریات باید به طور گسترده مسائل اقتصادی، سیاسی، علمی را مورد کنکاش قرار دهند ولی برای غنی‌سازی فرهنگ بیش از سایر موارد زمان و انرژی هزینه کنند.
قاضی‌پور ادامه داد: آذربایجان غربی به ویژه ارومیه به دلیل سکونت اقوام، ادیان مختلف از ظرفیت‌های فرهنگی زیادی برخوردار است ولی با این وجود مردم در کنار یکدیگر به زندگی مسالمت‌آمیز ادامه می‌دهند از این رو فرهنگ فوق باید از طریق مبادی رسانه‌ای و آموزشی به جوانان و نوجوانان منتقل شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در مدارس مناطق مختلف آذربایجان غربی در راستای بهینه‌سازی سیستم آموزشی تلاش شود، ادامه داد: باید از لوازم مدرن آموزشی برای تفهیم دروس به دانش‌آموزان استفاده شود تا بیشترین اثر را در آنها ایجاد کند.
این مسئول به لزوم تربیت دینی دانش‌آموزان در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی تاکید کرد و افزود: در مدارس باید به شکل موثر موازین دینی و اصول قرآنی آموزش داده شود تا نسل جدید با این مکتب آشنایی کامل را کسب کنند.
قاضی‌پور تصریح کرد: رسانه‌ها باید برای غنی‌سازی فرهنگ کشور و پرورش درست نسل جدید به طور موثر وقایع تاریخی و رویدادهای مهم مناطق مرزی را اطلاع‌رسانی کنند تا جوانان و نوجوانان با قدم گذاشتن در این مسیر برای تحقق ارزش‌های انقلاب تلاش کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به آغاز انتشار نخستین روزنامه آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: عوامل این روزنامه باید با قرار گرفتن در مسیر انقلاب اسلامی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری همچنین انعکاس شهادت‌های جوانان در مناطق مرزی مبادرت کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول