اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد:

مردم به سارقین فرصت ندهند

خبرگزاری فارس: فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی، مواظبت از اموال خود یک تکلیف است، گفت: مردم با نگه‌داری نامناسب اموال خود، به سارقین فرصت ندهند.

مردم به سارقین فرصت ندهند
سردار علیرضا عادلی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: فراوانی برخی جرایم در استان کهگیلویه و بویراحمد صفر است، ولی در سرفصل سرقت‌های خورد مشکل داریم که لازم است مردم در زمینه حفظ و نگه‌داری اموال خود در مکان مناسب بیش از این کوشا باشند.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، سرقت از طلافروشی و آدم ربایی را دو جرمی خواند که فراوانی آن‌ها در این استان صفر است و اگر هم احیانا" این جرایم اتفاق بیفتند کمتر از انگشتان یک دست خواهد بود.
وی گفت: سرقت‌های خورد که به دله‌دزدی معروف هستند، عمدتا از ساختمان‌های در حال ساخت و خودروها اتفاق می‌افتد که یکی از دلایل عمده آن، عدم مواظبت مردم از اموال خود است.
عادلی گفت: در شهری که پارکینگ ندارد، وقتی شخصی خودروی خود را در محلی نامناسب پارک می‌کند و اشیاء گرانقیمت را نیز در صندلی عقب و در دید سارق قرار می‌دهد یعنی فرصت و انگیزه سرقت را به سارق داده است.
این مسئول ابراز داشت: در صورت مهیا بودن شرایط جرم، خودرو در کمتر از 15 ثانیه قابل سرقت بوده که در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود پارکینگ، اگر مردم نکات ایمنی را رعایت نکنند این وضعیت حاکم است.
وی از مردم درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی و حفاظتی، فرصت را از سارقین گرفته و پلیس را در حفظ امنیت و کاهش سرقت‌ها یاری دهند.
این مسئول تصریح کرد: در آموزه‌های دین اسلام، مسلمانان به حفظ مال خود دعوت شدند که اگر این دستور اکید اسلام رعایت شود ما شاهد کاهش چشمگیر سرقت به‌ویژه سرقت‌های خورد خواهیم بود.
عادلی نزاع را اولین اولویت پلیس در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری آمار نزاع‌های دسته جمعی در این استان، 24 درصد کاهش یافته که امیدواریم با برنامه‌های در دست اجرا بتوانیم در وضعیتی قرار بگیریم که ذهنیت زیاد بودن نزاع‌های دسته جمعی در کهگیلویه و بویراحمد را از بین ببریم.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد سطح برخورد پلیس با مردم را رو به بهبود دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نیروهای نظامی با ایشان، فرموده که اقتدار پلیس با رفتار مودبانه و مهربانانه آن منافاتی ندارد و یک پلیس می‌تواند در عین اقتدار با رافت و ادب اسلامی با مردم برخورد کند.
وی اذعان داشت: توجه پلیس به مقوله آموزش در بعد درون و بیرون سازمانی، مطلوب بوده و بررسی از سامانه 197 نشان می‌دهد که مردم از پلیس راضی هستند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول