اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی:

نباید دیدگاه‌های غرب فصل‌الخطاب دانشگاه‌ها باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نظرات و دیدگاه‌های غرب در مبانی علوم انسانی نباید به عنوان فصل‌الخطاب در دانشگاه‌های کشور تدریس شود.

نباید دیدگاه‌های غرب فصل‌الخطاب دانشگاه‌ها باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، فاطمه آجرلو افزود: این مسئله به مبانی اسلامی در این حوزه‌ها آسیب وارد می‌کند.
وی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئله‌ای را مطرح می‌کنند باید بر روی آن کار کارشناسی قوی انجام شود تا به نقطه مطلوب و مدنظر ایشان برسیم.
نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب بحث ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها مطرح کردند، در واقع معتقد بودند ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی مطرح شدن همه افکار و اندیشه‌ها و ورود به عرصه نظریه‌پردازی در تمام مکاتب موجود در غرب و شرق است.
وی افزود: به اعتقاد مقام معظم رهبری؛ دانشجویان داخل کشورمان باید افکار و اندیشه‌های غربی را بهتر و دقیق‌تر از سایر کشورها بدانند تا بتوانند نقد منصفانه انجام دهند.
نماینده کرج اظهار داشت: زمانی که اشکالات این دیدگاه‌ها احساس شد با طرح نظرات قوی اسلام در برابر این نظریه‌ها به جهان معرفی کنیم زیرا اسلام دین گفت‌‌وگو و طرح نظر برتر است و تحمیل نظر نیست.
آجرلو اضافه کرد: اما اتفاقی که در دانشگاه‌های ما افتاده این است که نظرات و دیدگاه‌های غرب در مبانی علوم انسانی به عنوان فصل‌الخطاب تدریس می‌شود، بدون آنکه موازی آن نظریه در دین مطرح شود.
وی گفت: طبیعتا این مسئله به مبانی اسلامی در این حوزه‌ها آسیب وارد می‌کند و این مورد است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند که نباید از علوم انسانی - اسلامی غافل شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حذف برخی از رشته‌های علوم انسانی مثل برخورد سلبی می‌ماند و فرار از موقعیتی که در آن قرار داریم تلقی می‌شود، بدین جهت باید در این زمینه تدبیر به کار برده شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول