اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال؛

خانه موزه استاد شهریار در تبریز مرمت شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار پس از درگذشت استاد شهریار شاعر پرآوازه تبریزی، خانه وی که در حال حاضر به عنوان موزه شهریار در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد مرمت و بازسازی شد.

خانه موزه استاد شهریار در تبریز مرمت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین شهردار شهر تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات عمرانی بازسازی و مرمت خانه استاد بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی تصریح کرد: عمده‌ترین بخش آن شامل کف‌سازی طبقات، بازسازی و مقاوم‌سازی دیوارهای جانبی، اصلاح سیستم تاسیساتی و نصب یونیت‌های سرمایشی و گرمایشی، بازسازی حوض‌های موجود، تعویض و مرمت درب‌ها، پنجره‌ها و نرده‌های موجود، رطوبت‌زدایی و عایق‌بندی، اصلاح و باز‌سازی تمام فضاهای موجود و تبدیل آن به حالت اولیه زمان حیات استاد بوده و امید می‌رود تا اواسط پاییز امسال عملیات مذکور به اتمام برسد.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در این مرمت و بازسازی اصل بر حفظ هویت و اصالت فرهنگی، معنوی و معماری خانه استاد است، ابراز امیدواری کرد حوضخانه و نگارخانه خانه موزه مذکور که در این بازسازی به فضای بازدید موزه اضافه می‌شود، ضمن پذیرایی از مهمانان، شهروندان علاقه‌مند، خاطرات دلنشین و ماندگاری را از گلستان شعر و ادب و مهد فرهنگ و هنر ایران زمین، تبریز، در ذهن گردشگران ثبت کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول