اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

قابلیت‌های کهگیلویه و بویراحمد با پژوهش بارور می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویرحمد، مطالعه، تحقیق و پژوهش را زیر بنا و لازمه همه امور برشمرد و گفت: قابلیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های آب، نفت و گاز و منابع طبیعی با پژوهش بارور می‌شوند.

قابلیت‌های کهگیلویه و بویراحمد با پژوهش بارور می‌شوند
اکبر نیکزاد امروز در حاشیه نشست کمیته پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: توجه به امر پژوهش تضمین کننده ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، علمی، اقتصاد و اجتماعی در استان است که در این خصوص باید هزینه کرد.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌ مطلب که آن‌ چه ایران اسلامی امروزه به آن دست یافته و موجب افتخار و سربلندی این کشور در سطوح بین‌المللی شده همه به واسطه تحقیق و پژوهش جوانان متعهد و دانش‌آموخته است، بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد هنگامی به اوج قله پیشرفت و توسعه خود می‌رسد که جوانان این دیار چه در مراکز علمی و دانشگاهی و چه در محیط کار و تولید یک دم از پژوهش و تحقیق غافل نشوند.
نیکزاد کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از ظرفیت و استعداد دانست و گفت: استانی که دارای سرمنشاء 10 درصد آب، 20 درصد منابع نفت و گاز و هشت درصد جنگل است با کار پژوهشی عمیق و قوی می‌توان قابلیت‌های آن را به دیگر استان‌ها و کشور معرفی و با همکاری و مشارکت آنها به مرور کاربردی کرد.  
 این مسئول تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد استعدادها و ظرفیت‌های جغرافیایی و انسانی فراوانی هم دارد و از مناطق بکر و اصیل فرهنگی ایران نیز به شمار می‌رود و از سویی هم مردم انتظارات زیادی دارند از این رو با وجود چنین شرایطی انجام هر کاری بدون پژوهش مفهومی و نتیجه‌ای ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، طرح پارک علم و فناوری این استان را از طرح‌های بر زمین مانده مصوب دور دوم سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و متذکر شد: مسئولان همت خود را برای راه‌اندازی این امر مهم به کار بندند.
نیکزاد اذعان داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نیم تا سه درصد اعتبار جاری و تملک دارائی‌های خود را به برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی، توسعه علمی و دانش و فناوری اختصاص دهند و تلاش کنند از این منابع به‌طور شایسته استفاده کنند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول