اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

اختصاص سهم ویژه‌ای از اعتبارات به امر آموزش

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در دانشگاه علوم پزشکی همدان سهم ویژه‌ای از بودجه را به بخش آموزش و معاونت آموزشی اختصاص دادیم تا مسیر رشد علمی و آموزشی دانشجویان به این واسطه فراهم شود.

اختصاص سهم ویژه‌ای از اعتبارات به امر آموزش
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا صفی‌آریان بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان جدیدالورود علوم پزشکی همدان، با بیان اینکه مستعدترین دانشجویان کشور نصیب دانشگاه پزشکی همدان شده‌اند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو دانشگاه‌های تیپ 1 کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر دانشجو دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان 350 نفر هیئت علمی دارد، گفت: نسبت یک به 10 هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه بسیار شایان توجه است چرا که این نسبت در بسیاری از دانشگاه‌ها به نسبت یک به 40 یا 50 نیز می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: تعداد هفت دانشکده پزشکی در مرکز استان و سه دانشکده اقماری نیز در شهرستان‌های همدان وجود دارد که از نظر هیئت علمی و تجهیزات در وضعیت مطلوب و قابل قبولی برای دانشجویان دارند.
وی بیان کرد: با وجود بودجه بسیار کمی که در سال‌های گذشته داشتیم، در دانشگاه علوم پزشکی همدان سعی ما بر این بوده که بالاترین استانداردهای کشوری از نظر امکانات رعایت شود.
صفی‌آریان خاظرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی همدان سهم ویژه‌ای از بودجه را به بخش آموزش و معاونت آموزشی اختصاص دادیم تا مسیر رشد علمی و آموزشی دانشجویان به این واسطه فراهم شود.
وی با بیان اینکه همدان شهر بزرگانی چون بوعلی سینا است، تصریح کرد: بنا بر تدابیر مقام معظم رهبری این شهر به دارالمجاهدین نیز خوانده شده است که بر این اساس دانشجویان نیز باید قداست این شهر را به درستی حفظ کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: من نسبت به هر فردی که اسم دانشگاه علوم پزشکی بر وی است، تعصب دارم چرا که افراد این دانشگاه و جامعه اسلامی باید به گونه‌ای رفتار کنند که کوچکترین خدشه‌ای به شخصیت آنان وارد نشود.
وی با بیان اینکه لباس علم، لباسی منطقی است، متذکر شد: اگر چه به اعتقاد من حجاب برتر، چادر است اما اگر این حجاب را دوست ندارید نیز باید طبق ضوابط دانشگاه و در شأن دانشگاه اسلامی لباس بپوشید چرا که نباید نوع لباس پوشیدن فردی در دانشگاه موجب شهره شدن او شود.
صفی‌آریان با تأکید بر لزوم حفظ  و رعایت شئون اخلاقی و ارزش‌های اسلامی در دانشگاه، ابراز کرد: شما دانشجویان نیروهای ارزشمند این نظام هستید که بر این اساس باید در راستای اعتلا و سرفرازی آن گام بردارید و دشمنان را در برنامه‌های شوم خود ناکام بگذارید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر دانشجو باید در ابتدای امر، قله‌های رفیع رشد و شکوفایی را برای خود ترسیم کرده و در راستای رسیدن به آن از نیروی ایمان و اعتقاد دینی بهره بگیرید چرا که دو بال علم و دین است که انسان را به اهداف ترسیم شده می‌رساند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول