اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر گروه آموزشی موسسه امام خمینی(ره) قم:

رسالت حوزه تبلیغ و نشر فرهنگ زیارت است

خبرگزاری فارس: دبیر گروه آموزشی موسسه فرهنگی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) قم، رسالت حوزه را تبلیغ و نشر فرهنگ زیارت عنوان کرد و گفت: طلاب به طور جدی تلاش خود را در راستای تفهیم و معرفی شایسته فرهنگ زیارت معطوف کرده‌اند.

رسالت حوزه تبلیغ و نشر فرهنگ زیارت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، حجت‌الاسلام‌ مهدی هادی با بیان این مطلب اظهار داشت: حوزه علمیه به پیروی از واجبات دین به تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت در بین عموم پرداخته و تلاش می‌کند که مسائل دینی را به مردم بشناساند.
وی بیان داشت: بازدید از هر مکانی که بتواند یک رابطه معنوی بین ذهن و دین ایجاد کند گردشگری دینی نام دارد.
هادی در مورد برگزاری نخستین همایش بین‌المللی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت اظهار داشت: در وضعیت کنونی دنیا که دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای سوق دادن مردم به بی‌دینی متمرکز کرده‌اند، برگزاری چنین همایشی ضروری و قابل تقدیر است.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: بسیاری از اماکن مذهبی هنوز حتی برای مردم ایران شناخته شده نیست و باید تبلیغات بیش‌تر و گسترده‌‌تری در زمینه شناساندن این اماکن به تمام مسلمانان جهان انجام شود تا آن‌ها به باورهای دینی و روحیه معنوی نزدیک‌تر شوند.
هادی با بیان اینکه بحث فراهم کردن زیرساخت‌های ترویج فرهنگ زیارت و گردشگری دینی یک اصل و ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، خاطر نشان کرد: ابتدا باید یک تعریف جدی از بقعه‌ی متبرکه داشته باشیم و بعد براساس آن یک چهارچوب معتبر تعیین کرده و در گام‌های بعدی این اماکن را به مردم به بشناسانیم.
نخستین همایش بین‌اللملی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت  همزمان با ایام سالگرد میلاد مسعود حضرت علی‌بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیه والثناء) و دهه مبارک کرامت رضوی با حضور شخصیت‌های مهم، اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام و تولیت‌های اماکن مذهبی و عتبات عالیات در عراق، سوریه، و مصر در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول