اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

دایرة‌المعارف آداب زیارت تدوین شود

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: تهیه و تدوین یک کتاب جدید و دایرة‌المعارفی با موضوع زیارت و اهدای آن به زائران مشهدالرضا یک ضرورت است.

دایرة‌المعارف آداب زیارت تدوین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرهنگسرای زیارت، سید علی حسینی اظهار داشت: احداث چهار بوستان زیارت در چهار مبادی ورودی شهر مقدس مشهد و مکان‌هایی که شامل فضاها و ساختمان‌هایی برای اسکان موقت، استحمام و ... باشد، نیز از ضرورت‌های است که باید به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه این بوستان‌ها زیارت در ترویج فرهنگ رضوی موثرهستند، افزود: در این مکان‌ها علاوه بر امکانات مادی باید امکانات معنوی همانند هدایای فرهنگی و معنوی نیز برای زائرین و مسافران در نظر گرفته شود.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به فرهنگسرای زیارت گفت: احداث پارک و فرهنگسرای زیارت اقدام بسیار خوبی است که در گسترش فرهنگ رضوی و آموزش آداب زیارت به زائرین می‌تواند مفید باشد.
حسینی با بیان اینکه در کنار سوغات مادی شهر مشهد، سوغات فرهنگی و معنوی نیز باید در سبد خرید زائران قرار بگیرد، ادامه داد: در کنار سوغاتی‌های مادی، سوغاتی‌های فرهنگی و معنوی همچون کتاب‌هایی در زمینه زیارت، احادیث و به طور کلی یک دایرةالمعارف آداب زیارت باید برای زائران و حتی مجاوران تهیه و تدوین شود.
وی افزود: راهکار عملی شدن این کارها، جمع‌بندی تمام توانمندی‌ها و همفکری‌هاست تا براساس آن یک تصمیم واحد گرفته شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول