اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره امام رضا (ع):

نیشابور یکی از نقاط عطف رویداد جشن‌های دهه کرامت است

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی حضرت امام رضا (ع) گفت: نیشابور به‌عنوان یکی از نقاط عطف رویداد عظیم جشن‌های دهه کرامت در خور سپاس و تقدیر است.

نیشابور یکی از نقاط عطف رویداد جشن‌های دهه کرامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدجواد جعفری امروز در پیام خود به جشن دهه کرامت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور که در تالار ادیب این اداره توسط عباس‌نژاد رئیس اداره ارشاد نیشابور قرائت شد، اظهار داشت: در پاسداشت از جریان هدایتگر فرهنگ رضوی، در سراسر ایران اسلامی در فاصله دو میلاد معظم حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به‌عنوان دهه کرامت، جشن‌های مردمی برپاست.
وی افزود: نیشابور زیباترین خاطره‌ها را از عبور کاروان امام رضا (ع) بر صفحه تاریخ این مرز و بوم نگاشت.
وی خاطرنشان کرد: با جریان تاریخی ذکر حدیث قدسی سلسلةالذهب از بیان مبارک مولا و حضور سبز با طراوت کاتبان و قلمدان‌های مرصع‌نشان برای ثبت این حدیث شریف و مردمی که دل به دریای معرفتش سپردند، شیرینی این خاطره مضاعف می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: 200 برنامه محوری در ایام دهه کرامت در این شهرستان برگزار می‌شود.
محمود عباس‌نژاد اظهار داشت: آذین‌بندی و چراغانی تمام معابر، ادارات و هیئات، توزیع بسته‌های متبرک رضوی، ایجاد ایستگاهای صلواتی، توزیع سی‌دی مداحی، مولودی‌خوانی، برگزاری مراسم جشن، سخنرانی و همایش در سطح شهرستان در دستور کار تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در این دهه است و انجام این امور مطمئنا سبب سرور و شادمانی بیش از پیش مردم می‌شود.
عباس‌نژاد به برنامه‌های این دهه اشاره کرد و گفت: برگزاری افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت خراسان در نیشابور، برگزاری جشن‌های رضوی، مسابقات کتاب‌خوانی، مسابقات مقاله‌نویسی، مسابقات  خاطره‌نویسی، محافل انس با قرآن، نمایشگاه کتاب، مسابقات ورزشی، برگزاری جشن‌های روز ملی دختران، شب‌های شعر رضوی، جلسات پرسش و پاسخ رضوی، اعزام دانش‌آموزان به حرم رضوی، اعزام کاروان زیارتی به قم، جشنواره فیلم رأفت، جشنواره عکس تجلی نور، جشنواره شعر رضوی، برگزاری اردوهای فرهنگی ویژه خواهران به قم و جمکران مسابقات فرهنگی از جمله: مسابقه از زندگینامه حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع)، نمایشگاه بزرگ فرهنگی دهه کرامت در فرهنگسرای سیمرغ، توزیع زندگی‌نامه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در سطح شهرستان گوشه‌ای از مجموعه برنامه‌های دهه کرامت شهرستان نیشابور است.
اجرای گروه تواشیح «سلسلة‌الذهب» در مناقب حضرت امام رضا (ع) و گروه موسیقی سنتی «آوای بینالود» نیز با استقبال حضار همراه بود.
در این مراسم عباس باقریه و مهدیه ابوصالحی دو نفر برگزیده جشنواره شعر رضوی نیشابور به قرائت اشعار خود پرداختند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول