اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت صورت می‌گیرد؛

افتتاح 500 کانون فرهنگی مساجد در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی از افتتاح 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد در مناطق محروم شهری و روستایی استان خبر داد.

افتتاح 500 کانون فرهنگی مساجد در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین عبداللهی ظهر امروز در مراسم تأسیس 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد که در مسجد آیت‌الله میلانی برگزار شد، اظهار داشت: مساجد و میعادگاه و محور همگرایی وحدت در میان مسلمانان جهان است.
وی افزود: زمینه شکوفایی بسیاری از افراد نخبه و تحصیل کرده روستایی از مرکز کانون‌های علمی، پژوهش و فرهنگی مساجد و شکل گرفته است.
عبداللهی با بیان این مطلب افزود: در بسیاری از آیات قرآن برای ساخت مساجد و آباد کردن حوزه‌های فرهنگی و دینی آن به مسلمانان سفارش شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: اهمیت مسجد در نظام جمهوری اسلامی و فرمایشات رهبر کبیر انقلاب نیز برای مسلمانان در همه ابعاد بیان شده است.
وی گفت: مساجد، در شکل گیری حرکت‌های انقلابی و مقابله با دشمنان انقلاب نقش بسزایی داشته است.
عبداللهی همچنین به راه‌اندازی و تشکیل اتاق فکر و نهادهای مختلف علمی و پژوهشی و تکمیل کتابخانه مساجد سطح استان پرداخت و گفت: با ابلاغ بیش از دو میلیون تومان به مراکز فرهنگی و هنری مساجد باید مردم از امکانات شکل گرفته استفاده کنند.
وی افزود: در سال جاری باید تعداد مراکز فرهنگی و هنری مساجد با محوریت کارهای فرهنگی افزایش یابد.
 وی خاطرنشان کرد: کسانی در مساجد به فعالیت پرداخته بودند، بدون هیچ چشم داشت مادی به همنوعان خود کمک می‌کنند.
عبداللهی افزود: ارتقای سطح آگاهی سیاسی مردم باید در مساجد سطح شهر شکل گیرد.
وی گفت: افراد در مساجد با پیروی از ولایت رهبری و دارای ویژگی غیرسیاسی و عام المنفعه به رهبری مردم و بالا بردن ارزش‌های دینی اقدام می‌کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی افزود: در طول سال جاری افراد به طور مستمر و پویا با رهبری و مدیریت امام جماعت در بخش‌های مختلف عمومی و تخصصی به‌ویژه در ایام خاص(اوقات فراغت، دهه کرامت و اعیاد و عزاداری) نقش‌های ویژه‌ای ایفا می‌کنند.
در این جلسه نیز مدیرکل ارشاد خراسان رضوی جواد جعفری نیز اظهار داشت: مدیران فرهنگی و هنری مساجد باید در شکل‌گیری بهتر فعالیت‌های مساجد تلاش کنند.
وی افزود: در حوزه تبیین ارزش‌ها و مبارزه با دشمنان کشور نقش مساجد بسیار مهم ارزیابی می‌شود.
مدیرکل ارشاد خراسان رضوی نیز با بیان این مطلب گفت: چشم اندازهای تعیین شده برای اقدامات موثر در حوزه دین و فرهنگ باید جوانان را به سمت کمال هدایت و راهنمایی کند.
جعفری خاطرنشان کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان روز به روز در حال افزایش است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول