اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان خبر داد:

ارسال 16 اثر از زنجان به جشنواره فیلم کوتاه رویش

خبرگزاری فارس: مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان گفت: 16 اثر از هنرمندان استان زنجان به جشنواره فیلم کوتاه رویش ارسال شد.

ارسال 16 اثر از زنجان به جشنواره فیلم کوتاه رویش
میثم سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: 12 اثر به صورت فیلم داستانی و چهار فیلم به صورت مستند از هنرمندان زنجانی به این جشنواره ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه این 16 اثر تولیدات حوزه هنری استان زنجان و هنرمندان در ارتباط با حوزه هنری است، خاطر نشان کرد: فیلم کوتاه دینی رویش موجب شور و نشاط در میان فیلم‌سازان شده است.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان، تصریح کرد: ساخت فیلم کوتاه یک دوره آزمون و خطا برای فیلم سازان جوان محسوب می‌شود و این دوره موجب کسب تجربه و اعتبار است.
وی با بیان اینکه پرداختن به فیلم کوتاه اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: فیلم کوتاه به عنوان پشتیبانی برای سینمای ایران محسوب می‌شود.
سیفی با اشاره به اینکه جشنواره رویش شرایطی را برای نمایش آثار کوتاه فراهم کرده است، اضافه کرد: این جشنواره از 29 مهر آغاز و در سطح ملی برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه حوزه هنری استان زنجان به منظور ارائه و انعکاس مباحث دینی تلاش بسیاری داشته است، افزود: هنرمندان فیلم ساز استان زنجان سال گذشته نیز در جشنواره رویش با ارسال آثار خود حضور داشتند.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان یاد آور شد: مستند اجتماعی "کوتاه مثل عمر" به نویسندگی و کارگردانی و تهیه کنندگی امیر احمدی به جشنواره رویش ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه فیلم مستند مذهبی "حمد" با موضوعیت نماز نوشته شده و به کارگردانی مهرداد حیدری نیز به این جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: این مستند توسط حوزه هنری استان زنجان تهیه و تولید شده است.
سیفی، افزود: مستند "ستر و سنگر" و "سفر سبز" با موضوع دفاع مقدس نیز توسط علیرضا نوری کارگردانی، تهیه و نوشته شده است که این اثر نیز به جشنواره رویش ارسال شده است.
وی با اشاره به مستند "دست‌ها" با موضوع دینی به نوشته و کارگردانی مرتضی باقری اضافه کرد: این اثر نیز توسط حوزه هنری استان زنجان تهیه شده است.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه "خوشه‌های خاکستری" به کارگردانی و نوسیندگی حسن بیات در جشنواره رویش در رقابت با سایر آثار قرار می‌گیرد، ادامه داد:‌ این اثر داستانی با مضامین دینی نیز به تهیه کنندگی حوزه هنری استان زنجان تولید شده است.
وی، خاطر نشان کرد: امیر احمدی همچنین با اثر 100 ثانیه ای "بستری ایزوله" با مضمون اجتماعی در این جشنواره شرکت کرده است که این اثر نیز توسط حوزه هنری استان زنجان تهیه شده است.
سیفی با بیان اینکه فیلم "کوچک اما بزرگ"  به نوشته و کارگردانی امیر احمدی و تولید حوزه هنری استان زنجان نیز در این جشنواره به رقابت گذاشته می‌شود، اظهار کرد: این فیلم مضمون اجتماعی دارد.
وی ادامه داد:‌ فیلم‌های "دیدیش؟" و "طلوعی در تاریکی" نوشته عبدالرضا سلیمی و کارگردانی وی به این جشنواره ارسال شده است، که این اثر نیز توسط حوزه هنری استان زنجان تهیه و تولید شده است.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه فیلم کوتاه  "خدا" با مضمون دینی با نویسندگی و کارگردانی ساناز سلطانی و مهسا وزیری یکی دیگر از فیلم‌هایی است که توسط هنرمندان استان زنجان در جشنواره فیلم کوتاه رویش به رقابت گذاشته می‌شود، تصریح کرد:‌ این فیلم با مشارکت حوزه هنری استان زنجان و انجمن سینمای جوان زنجان تهیه و تولید شده است.
وی با اشاره به فیلم کوتاه "مرکب" اضافه کرد: این فیلم توسط سالار نیر هدی نوشته و کارگردانی شده است.
سیفی با بیان این مطلب که فیلم کوتاه "مرکب" با مشارکت حوزه هنری و انجمن سینمای جوان استان زنجان تهیه و تولید شده است، افزود:‌ موضوع این فیلم در رابطه با نحوه ساخت مرکب است.
وی ادامه داد: فیلم کوتاه "مسگر" با مضمون نیکی به پدر و مادر به نوشته و کارگردانی عبدالرضا سلیمی و تهیه کنندگی حوزه هنری استان زنجان نیز از جمله فیلم‌هایی است که به جشنواره رویش ارسال شده است.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان با اشاره به فیلم کوتاه "کبوتر سفید" نوشته و کارگردانی مهرداد توکلی، افزود: این فیلم با موضوع اجتماعی و به صورت فیلم کودک توسط حوزه هنری استان زنجان تهیه و به جشنواره رویش ارسال شده است.
وی یادآور شد: فیلم کوتاه "و دوباره رویش" به نوشته و کارگردانی ابوالفضل گلفام است که با مشارکت حوزه هنری استان زنجان ساخته شده است.
سیفی با اشاره به اینکه موضوع فیلم "و دوباره رویش" اجتماعی است، یادآور شد: این فیلم با موضوعیت سال جهاد اقتصادی ساخته شده است.
وی به فیلم کوتاه "لحظه موعود" اشاره کرد و گفت: این فیلم به صورت انیمیشن توسط رضا نصیری نوشته و کارگردانی شده است که تهیه و تولید آن نیز توسط حوزه هنری استان زنجان انجام گرفته است.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه فیلم کوتاه "قصه ناتمام یک پروانه" نیز یکی از فیلم‌هایی است که به جشنواره رویش ارسال شده است، ادامه داد:‌ نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط فرهاد عندلیبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در فیلم " قصه ناتمام یک پروانه " به مباحث دینی پرداخته شده است، خاطر نشان کرد: این فیلم توسط حوزه هنری استان زنجان تهیه شده است.
انتهای پیام؛/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول