اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان فیلم کوتاه «برخورد نزدیک از نوع چندم» خبر داد:

پذیرش 2 فیلم کوتاه اصفهانی در جشنواره بین‌المللی تهران

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم کوتاه «برخورد نزدیک از نوع چندم» گفت: فقط دو فیلم کوتاه در بخش داستانی از استان اصفهان در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته است.

پذیرش 2 فیلم کوتاه اصفهانی در جشنواره بین‌المللی تهران
مصطفی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ساخت فیلم کوتاه اظهار داشت: بیشترین مشکلی که در آثار فیلم‌سازان جوان فیلم‌های کوتاه قابل مشاهده است، عدم سواد کافی و کمی مطالعه در این رشته از هنر است.
وی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه «برخورد نزدیک از نوع چندم» در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش داستانی پذیرفته شد، تصریح کرد: فیلم کوتاه «برخورد نزدیک از نوع چندم» با همکاری مشترک تالار هنر و انجمن سینمای جوان تولید و به این جشنواره ارسال شد.
کارگردان فیلم کوتاه «برخورد نزدیک از نوع چندم» که از دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان اصفهان است، بیان داشت: تجربه یک روز سر صحنه بودن با یک دوره هشت ماه آموزشی برابری کرده و آموزش در کنار تجربه مهم است.
وی با اشاره به چهار انجمن سینمای جوان و مراکزی که در حوزه فیلم‌های کوتاه در اصفهان فعالیت دارند، تاکید کرد: در سال‌های گذشته از استان اصفهان تعداد بیشتری فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پذیرفته می‌شد و با تأسف در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تنها دو فیلم کوتاه در بخش داستانی پذیرفته شده است.
 حیدری با اشاره به اینکه امکانات فیزیکی و صحنه‌ایی در زمینه فیلم‌سازی وجود ندارد، اضافه کرد: نبود امکانات را به هر نحوی مثل گرفتن وام می‌توان برطرف کرد ولی مشکل اساسی عدم دانش فیلمسازان است.       
وی داشتن نگاه بزنگاهی را لازمه فیلم‌سازی دانست و افزود: نگاه بزنگاهی زمانی ایجاد می‌شود که بر روی فیلم‌نامه وقت بگذاری و فراز و فرودهای ساختار فیلم را با خلاقیت بررسی کنیم.
این کارگردان فیلم کوتاه همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و شهرداری را مهم برشمرد و اظهار داشت: از موازی کاری هر نهاد فرهنگی و اینکه هر کدام کار خود را انجام دهند در هنر پیشرفتی حاصل نمی‌شود.
*«برخورد نزدیک از نوع چندم» نخستین تجربه فیلمنامه‌نویسی رهنما    
همچنین نویسنده فیلم کوتاه «برخورد نزدیک از نوع چندم» با اشاره به اینکه فیلم کوتاه «برخورد نزدیک از نوع چندم» در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش داستانی پذیرفته شد، گفت: فیلم‌نامه«برخورد نزدیک از نوع چندم» بر اساس  داستان«بگو آره» تهیه و نوشته شده است.
محسن رهنما که سابقه نویسندگی نمایشنامه‌های تئاتر را دارد، تاکید کرد: فیلم‌نامه«برخورد نزدیک از نوع چندم» را به عنوان نخستین تجربه فیلمنامه‌نویسی خود تجربه کردم.
وی بیان داشت: داستان «برخورد نزدیک از نوع چندم» به روابط خانوادگی یک زن و شوهر و برداشت‌های متفاوتی که از اتفاق‌های ساده‌ به وجود می‌آید که گاه معزل‌آفرین است، اشاره دارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول