اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

96 گونه زیتون در گیلان وجود دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: از 196 گونه زیتون موجود در کشور، 96 گونه در گیلان وجود دارد.

96 گونه زیتون در گیلان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، ایرج موذن بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: رودبار به عنوان وسیع‌ترین شهرستان گیلان دارای شناسنامه اداری 53 ساله است.
وی وجود هفت شهر و چهار بخش را از تقسیمات کشوری این شهرستان عنوان کرد و گفت: دورترین روستای رودبار در فاصله 130 کیلومتری مرکز شهرستان قرار گرفته است.
فرماندار رودبار وجود سد سفیدرود، سرو کهنسال هرزویل، قله درفک و یخچال طبیعی منطقه را از دیگر ویژگی‌های این شهرستان برشمرد.
وی به سابقه کشت زیتون در رودبار اشاره کرد و ادامه داد: اوایل نهال توسعه زیتون رودبار در سال 72 توسط استاندار وقت در این سرزمین کاشته شد.
موذن از صدور سه هزار و 150 پروانه کسب برای صنف زیتون رودبار خبر داد و گفت: بخش اعظمی از پروانه کسب و فعالیت واحدهای صنفی رودبار مربوط به واحدهای صنفی مرتبط با محصول زیتون است.
وی با بیان اینکه زیتون با اقتصاد مردم رودبار پیوند دارد، گفت: وجود بازارچه عرضه زیتون در این شهرستان یکی از کم‌نظیرترین مراکز عرضه زیتون بوده که افراد زیادی را در خود مشغول به‌کار کرده است.
به گفته این مسئول، بخش زیادی از چرخه اقتصادی این شهرستان بر پایه عرضه فرآورده‌های زیتون استوار است.
نماینده عالی دولت در رودبار وجود کارخانه‌های تولید فرآورده‌های زیتون را یکی دیگر از ویژگی‌های این شهرستان دانست و ابراز داشت: اشتغالزایی مهم‌ترین  اهداف توسعه این واحدهای صنفی است.
وی به قدمت کشت زیتون در رودبار اشاره کرد و گفت: این شهرستان به عنوان خاستگاه زیتون استعداد عرضه محصولات و فرآورده‌های زیتون به کشور را در خود جای داده است.
موذن، رودبار را قطب تولید مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین زیتون عنوان کرد و افزود: این شهرستان مهم‌ترین کانون برای رشد زیتون کشور است.
وی وجود زیتون این محصول قرآنی را یکی از نعمات بابرکت گیلان و شهرستان رودبار برشمرد و اذعان داشت: برای توسعه این محصول باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول