اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 مهر ماه؛

اختتامیه جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در اصفهان برگزار میشود

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی 10 مهرماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در اصفهان برگزار میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در حالی میزبان ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان است، که پنج دوره گذشته این جشنواره نیز در این استان برگزار شده است.
نمایشگاه ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان است که از هفتم مهر ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شده تا ۳۰ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۷ برپا است.
به گزارش فارس از اصفهان، استان اصفهان با وجود امکانات مطلوب در استان و تجربه برگزاری پنج دوره گذشته ظرفیت موجود در جامعه هنرمندان در سال جاری نیز میزبان ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی شده است.
این جشنواره که به منظور آشنایی بهتر افراد جامعه با شخصیت والای امام رضا (ع) از طریق خلق آثار هنری و ترویج آن در جامعه است و همچنین بهره‌مندی هرچه بیشتر از خصایل و فضایل ایشان و سرلوحه قرار دادن آن در امور زندگی است.
از این نظر پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع) با به نمایش گذاشتن ۲۰ رشته از رشته‌های هنرهای تجسمی از سراسر ایران در ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی شرکت کرده‌اند.
گزارش فارس حاکی از آن است که در ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی تعداد ۱۶۵ هنرمند از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، فارس، قزوین، مرکزی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، قم، سمنان، چهارمحال و بختیاری، گلستان و همدان شرکت کرده‌اند و استان اصفهان که به عنوان میزبان است، بیشترین شرکت کننده در این جشنواره را دارد.
در ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی شامل میناکاری، معرق چوب، معرق ساقه گندم، منبت چوب، نازک کاری چوب، سوخت چوب، منبت برجسته، مشبک چوب، معرق سنگ‌های زینتی، قلم‌زنی، ریزقلم، اره‌بری، دوخت‌های سنتی، سفال و سرامیک، لایه چینی، فرش و طراحی فرش، حکاکی سنگ، ساخت زیور آلات سنتی، خاتم و معرق کاشی در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش درآمده است.
10مهر ماه سال جاری اصفهان مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی در مجتمع فرهنگی و هنری مجتمع فرشچیان اصفهان ساعت 18.30 دقیقه برگزار می‌شود.
انتهای پیام؛/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول