اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب خبر داد:

اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس میناب

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب از اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس این شهر خبر داد.

اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس میناب
سیدمحمود احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب گفت: ارتقاء سلامت دانش آموزان، رعایت اصول بهداشتی و کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع مهم‌ترین برنامه واحد بهداشت مدارس است.
وی افزود: توزیع قرص آهن در قالب طرحی به عنوان"طرح آهن‌یاری" در مدارس با همکاری آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های حوزه بهداشت مدارس در سال تحصیلی جدید است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب ادامه داد: طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه و مقاطع متوسطه و راهنمایی اجرا می‌شود.
احمدی با بیان اینکه طرح آهن‌یاری صد در صد مدارس متوسطه دخترانه و 10 درصد مدارس راهنمایی دخترانه را تحت پوشش قرار می‌دهد، بیان داشت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از فقر آهن در دانش آموزان است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب گفت: طرح آهن‌یاری در مدارس روستایی زیر نظر پرسنل مجرب خانه‌های بهداشت اجرا می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه هر مدرسه باید دارای پرونده بهداشتی باشد، اضافه کرد: در پرونده بهداشتی مدارس بر اساس سرفصل‌های تعریف شده و به تفکیک دانش‌آموزان از حیث جنس و پایه تحصیلی سلامت دانش آموزان پیگیری و رصد می‌شود.
وی همچنین از برپایی جلسات توجیهی و کلاس‌های آموزشی ویژه کارکنان مدارس، مربیان بهداشت و اولیا دانش‌آموزان خبر داد و افزود: تمام اقدامات و فعالیت‌ها برای جلوگیری از عوامل خطر آفرین بهداشتی و به حداقل رساندن آن در مدارس و خانواده‌ها است.
احمدی نقش مربیان بهداشت مدارس را بسیار مهم و کارساز خواند و بیان کرد: حضور مربی بهداشت و تلاش آن برای ارتقا سطح آگاهی دانش‌آموزان پیرامون رعایت موازین بهداشتی، روند آموزش را آسان و تأثیر آن را در دانش‌آموزان مطلوب‌تر و ماندگارتر می‌سازد.
انتهای پیام؛/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول