اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کردستان:

ایجاد ثبات و امنیت وظیفه قوه قضائیه است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: ایجاد ثبات و امنیت بر عهده قوه قضائیه است و به همین دلیل همیشه باید بهترین و برجسته‌ترین افراد به این قوه وارد شوند.

ایجاد ثبات و امنیت وظیفه قوه قضائیه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، علی‌اکبر گروسی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری شهرستان قروه، با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جامعه ایثارگران کردستان، این دوران را برگ زرین و دوران طلایی تاریخ انقلاب اسلامی خواند.
وی تقوا و اصل خود کنترلی، محرومیت‌زدایی و فقرزدایی، رفع بیکاری و اشتغالزایی، ترویج فرهنگ پوشش مناسب اسلامی، مهار اعتیاد، کارکرد درست و صحیح نهاد خانواده، مدارس و آموزشگاه‌ها و رسانه‌های گروهی را از جمله عوامل تاثیرگذار بر پیشگیری از وقوع جرائم عنوان کرد.
رئیس شورای قضایی استان کردستان در ادامه گفت: وظیفه دستگاه قضایی استقرار عدل در جامعه، حاکمیت ارزش‌ها و بازگرداندن بشریت به روح الهی است که در دادگستری با دادن آزادی‌های مشروط و اعطای مرخصی به زندانیان این موارد به خوبی اجرا می‌شود.
گروسی خاطرنشان کرد: امروز که مسند امر قضا به ما سپرده شده همواره باید این فرصت را در احقاق حق مظلوم مغتنم شمریم و قضاوت‌های امیرالمومنین علی(ع) را الگوی قضاوت‌های خود قرار دهیم.
رئیس‌کل دادگستری کردستان تأکید کرد: ایجاد ثبات و امنیت بر عهده قوه قضائیه است و به همین دلیل همیشه باید بهترین و برجسته‌ترین افراد به این قوه وارد شوند.
وی عنوان کرد: در محکمه خدا و قانون بر قاضی حاکم است و انتظار شهداء و امام شهدا از ما گام برداشتن در این مسیراست.
گروسی مسئولان به ویژه مسئولان قضایی را به مدارا با مردم و خدمت صادقانه فراخواند و افزود: خدمتگزاری به مردم افتخار ماست و نباید دراین راه دچار غرور و تکبر شویم.
وی خدمت به مردم را رحمت الهی دانست و به مسئولان حوزه قضایی قروه تأکید کرد همواره برای دیدار چهره به چهره با مردم برنامه‌ریزی مدون داشته باشید چراکه در این کار برکات فراوانی نهفته است. 
رئیس کل دادگستری کردستان همچنین بر کاهش اطاله دادرسی و تقویت شوراهای حل اختلاف تاکید کرد.
شایان ذکر است در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احیاء امام جمعه قروه و فخری فرماندار این شهرستان به تبیین اهمیت و حساسیت‌های امر قضا پرداختند و بر تعامل مجموعه قضایی و سایر نهاد های اجرایی تاکید کردند.
حسن پیری رئیس اسبق دادگستری قروه نیز با ارائه گزارش عملکرد دوران تصدی خود در شهرستان قروه، با تاکید بر این که دستگاه قضایی ضامن اجرای قانون است، عمده‌ترین مشکل جامعه را عدم آگاهی از قانون خواند.
در پایان این مراسم علی راسخی‌حویق به عنوان ریاست حوزه قضایی شهرستان قروه معرفی و از تلاش‌های حسن پیری رئیس سابق دادگستری این شهرستان تقدیر شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول